Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Johanna109
Hej! Tänkte bara kolla för skoj skull vad folk har namngett sina bilar (om ni nu har det)? Vet att det kan ses som en fånig/löjlig grej att göra i mångas ögon, vilket det på ett sätt är. Men jag tycker att det är lite kul att hitta på ett namn till sin bil, det blir lite roligare att köra den på nåt sätt då :)
Skriv gärna vad det är för märke, modell, färg osv & varför ni kom fram till det namnet.
Min bil är en röd Volvo 245 -91, vet inte riktigt hur vi kom fram till det men den fick namnet Buffy av en kompis. Bilen är tydligen en tjej då den inte har nåt drag (haha).

Mvh Johanna
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ibland är det J**vla s**tbilen, ibland Raketen, ibland Diesel-Doris, beror på humöret på han bakom ratten :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
ALLA bilar är kvinnor!!!
Kinkiga, kostar pengar, vill ha uppmärksamhet och så vidare....
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Haha! Några från oss: 244 blåförtin’, v70n herr beige, v40cc conan pga regnr, första diesel (s60) diesel-Doris såklart - inte värd det namnet dock ;-)
av Mikeys
Min nuvarande Volvo heter "Jujjen". Det var mina kollegor som började kalla den för det (p.g.a. reg-numret) och sen har det bara blivit allmänt vedertaget.

Min andra bil, en Mazda, har inget namn än så länge. Någon har försökt kalla den för "Flip-flopp" p.g.a. att den har popup-strålkastare, men det är inget jag har tagit efter.

Mina tidigare bilar har inte heller haft namn, bara kallats "Volvon" eller "Audin"...

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]