Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1379694
Vi har en sån här i bilen. 1 fas. 4,5m. Hyffsat tunn och smidig.
https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... 5-m-p48973

Sedan har vi en sån här kopplad till laddboxen, betydligt tyngre och grövre och framtidssäkrad om man skaffar bil med stöd för trefasladdning, det jag gillar med den grova kabeln är att den ligger still på backen och har inte alls samma snubbeltendenser. Vi har 7,5m för att frugan vill kunna backa in på garageinfarten och den räcker även in i garaget om vi vill parkera där.
https://tibber.com/se/store/produkt/lad ... -32a-3-fas
#1379934
UN71 skrev:Tack för input. Verkar som de flesta som säljer har ungefär samma priser, inga stora skillnader. Bissart att man ska behöva ge 2-3 K för 8 meter kabel...
Om alla kostar lika mycket brukar det vara ett tecken på att marginalen är väldigt liten. Dvs, de kostar ungefär vad de måste kosta. Det kan vara pga dyra material, än så länge låga volymer, osv
#1388287
Kan vara så enkelt att kontakterna har någon slags licens som gör att priserna "måste" vara på den nivån. Ibland är det så sjukt. Dvs man måste köpa kontaktdonen ifrån Mennekes (som tex tillverkar Volvos sladdar)
DennisCA's Volvo 850 -97

Utrymmet runt den popniten var faktiskt rostfri, m[…]

Era erfarenheter av aaos 3.6.4?

Hej vilka buggar har ni märkt av i 3.6.4 Mjuk[…]

Kul grej med serviceavtalen. Gamla bilen kostade 3[…]

Tack så mycket för hjälpen. Jag ta[…]