Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Chrysler voyager 2002 automat.

Hej! Jag har fått ett problem med min chrysler och de är att han vägrar att växla upp över 3an samt att motorlampan började lysa i samma veva.. jag har bytt båda plastsensorerna (över och under) utan några framsteg. Kan tillägga att när jag bytte dom så var oljan typ grå efter spån.
Finns det någon oljesticka på dessa? (Såg att det läckt från nånstans)
Ska åka 30 mil på fredag och hade helst velat slippa hyra en bil.

Felkoder.
PO700
PO731
PO732
PO733
PO765

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Patric.
Dottern hade under några år en Dodge Journey -08. (Denna modell heter idag Fiat Freemont) Dom var mycket nöjda med bilen i övrigt, men växellådan krånglade en stor del av tiden. Där var en VW 4-cyl dieselturbo motor i den men jag vet inte fabrikatet på växellådan. Det var en "elektronisk" automatlåda som det blev "spån" i som inte gick att få bort helt, trots flera oljebyte och sjöljningar. En gång var lådan helt nerplockade och tvättat och rengjord, men efter några veckor var felet tillbaka. Dom kostade på den omkring 50000 kr i reparationer (ny bytes låda skulle kostat c:a 70000) innan dom bytte bort den. Jag letade upp en begagnad låda för 10000, men det stod i annonsen att det var spån i oljan, så det var inte intressant. Vet ej om det är samma (eller liknande) växellåda på Voyager, men på Journey'n var det elektriska hydraulventiler som spån fastnade i så ventilen växlade inte. Allt arbete på dotterns Journey gjordes på en bilverkstad här i staden som skulle vara duktiga på automatlåda. Dom ställde upp och hjälpte till mycket, så inget ont om dom. Den verkliga kostnader skulle nog varit större än vad dom betalade...
Hoppas det går bättre för dig

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]