Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har prövat med: Silikon spray, lithium spray, lithium baserat fett, 5-56.

Resultat är det samma: man kan höra att metal gnider mot metal det är inte tyst vid öppning/stägning av dörren. Medans de andra dörrarna ser ut att inte ha något som helst smörjmedel på sigoch låterdå inget alls. jag vet inte varför det ska vara så svårt att uppnå det "tysta" resultatet. Jag köpte alla smörjmedel på biltema. det jag har kvar att testa från biltema är, silikon fett, Universall fett och Teflon spray.

Har ni någon ideér?
Dom är inte gjorda för att smörjas, men jag har ett "superkrypande" smörjmedel som verkar funka. Jag har dock smort en gång om året sedan jag fick bilen (10 år sedan) så jag vet inte om det funkar om det redan fastnat.
http://www.veidec.com/products/se/lubri ... 500ml.html
På någon bil jag haft har jag borrat hål till sprinten (tror det var min Amazon jag hade på -80-talet) och tryckt in fett med en tryckspruta till en motorsåg. Lite värme från en gasol brännare underlättade. Det blev riktigt bra
Nu vet jag inte vad du har för bil, men på t ex 85x70 så är det 2 hjul som ska snurra på dörrstoppen. På min vänster bakdörr så händer det lite då och då(någon gång per år) att ena hjulet fastnar, med ett jäkla ljud vid stängning/öppning som följd. Det verkar halka snett på något vis. Då måste jag smörja och smörja samt bända på hjulet, smörja ännu mera, och motionera upp det. Sen funkar det bra och tyst tills nästa gång.

Smörjmedel använder jag det jag har till hands. Oftast WD40 eller Biltemas "X4"-spray(kommer inte ihåg exakta namnet, men effektiv är den).
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]