Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu är de snart här – de nya registreringsskyltarna.
Från sista kvartalet i år så kan nya bilar få den helt nya nummerplåten där den sista siffran kan ersättas av en bokstav.

Egentligen beräknades de räcka fram till 2019 men nu har Transportstyrelsen blivit tvungna att tidigarelägga lanseringen av den nya skylten, någon som Expressen tidigare rapporterat om.
Men bara för att du köper en ny bil under slutet av 2018 innebär det inte att du automatiskt får den nya registreringsskylten.

https://www.aftonbladet.se/bil/a/wE99zG ... erplatarna

Återstår att se reaktioner från de som får "en gammal" skylt... :roll:
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev:
Återstår att se reaktioner från de som får "en gammal" skylt... :roll:
Jo vissa som ser detaljer kanske reagerar men folk verkar ju inte ens minnas sitt regeistreringsnummer, ännu mindre inte ser att de har bilhandlartext på skylthållaren... Hur ska de då se skillnaden? :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
regnumret kan jag men jag skiter fullständigt i vad det dtår på regplåten, trpr det står bilbolaget el så, och det flesta 99% skiter nog fullständigt i regplåten och hur den ser ut , minns att någon mupp gnölade när eu symbolenskulle läggas till plåten för några år sedan, säger som kidesen BRY!!
Användarvisningsbild
av 800serien
Derank skrev:regnumret kan jag men jag skiter fullständigt i vad det dtår på regplåten, trpr det står bilbolaget el så, och det flesta 99% skiter nog fullständigt i regplåten och hur den ser ut , minns att någon mupp gnölade när eu symbolenskulle läggas till plåten för några år sedan, säger som kidesen BRY!!
Jag bryr mig. Bara trötta Svenssons och andra ointresserade som kör runt med reklam från diverse bilfirmor. EU-skylt är också fult. Dessa två saker vill man bort med så fort som möjligt efter bilköp.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:regnumret kan jag men jag skiter fullständigt i vad det dtår på regplåten, trpr det står bilbolaget el så, och det flesta 99% skiter nog fullständigt i regplåten och hur den ser ut , minns att någon mupp gnölade när eu symbolenskulle läggas till plåten för några år sedan, säger som kidesen BRY!!
Håller med. Absolut minst viktigaste saken som finns på bilen.
av Volvosson
När det gäller ny eller modern bil spelar skyltens utseende inte så stor roll.

Men.. På en gammal bil, klassiker eller veteran, vill man helst inte ha en modern skylt
med EU-symbol. Detta är en ganska vanlig åsikt när det gäller klassiker och veteraner.

Man bryr sej helt enkelt om, det man vill bry sej om. Mupp eller inte.
Användarvisningsbild
av snepo
Volvosson skrev:När det gäller ny eller modern bil spelar skyltens utseende inte så stor roll.

Men.. På en gammal bil, klassiker eller veteran, vill man helst inte ha en modern skylt
med EU-symbol. Detta är en ganska vanlig åsikt när det gäller klassiker och veteraner.

Det håller jag med om
Användarvisningsbild
av mikethebik
Volvosson skrev:När det gäller ny eller modern bil spelar skyltens utseende inte så stor roll.

Amen på det inlägget! :D

Mike
Användarvisningsbild
av VolvoB20
800serien skrev:EU-skylt är också fult. Dessa två saker vill man bort med så fort som möjligt efter bilköp.
Det är ju superbra, så slipper man ha ett "S" märke klistrat på bilen.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
VolvoB20 skrev:
800serien skrev:EU-skylt är också fult. Dessa två saker vill man bort med så fort som möjligt efter bilköp.
Det är ju superbra, så slipper man ha ett "S" märke klistrat på bilen.
Det om något är fult på riktigt.

Men lämnar man aldrig landet så.

Fast på en veteranbil kan jag köpa att man vill ha utan.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]