Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Hej, då jag fick en chock efter ett prisförlag på bromsbyte med skivor och belägg på ca 11.500 svenska riksdaler. Tänkte försöka fixa detta själv, finns fina guider på nätet om hur bytet går till.

Men jag vet att jag snubblat över en sida på detta forum där det såldes bromsar från tyskland eventuellt England till bra pris, hittar den tyvärr inte. Någon som kan ge förslag på säkra försäljare.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Finns en drös tyska reservdelssidor som är prisvärda. Jag har själv bara handlat från pkwteile och det har fungerat bra.

Getech är en svensk firma med rätt bra priser på märkesdelar. Säger sig manuellt kontrollera att du får rätt saker också. Jag har dock inte handlat där.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag köpte Brembo bromsar från bildelaronline24.se
Sidan på "svenska" och leverans från Tyskland. Fick mitt levererat till dörren. Gällde min dåvarande V60. Halva priset ungefär.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag handlar på https://www.mister-auto.se (frankrike??) men det är samma upplägg. Svensk kundkontakt och fixade en retur på ett bra sätt. Senast köpet var bromsklossar runt om på frugans Passat 1,8T -04 (fabrikat ATE) för 844 sek inkl. frakt och försäkring. Fördelen (nackdelen ??) med dessa sidor är att det kan finnas kanske 10 olika fabrikat (prisklasser) på samma bromskloss t.ex. ATE sitter original på denna VW så därför köpte jag dom. Det satt Biltemas förut (628 kr), men dom har också fungerat bra. Du kan även registrera dig (och dina bilar) så är det lättare att hitta. Betala gör jag med PayPal, det funkar också bra
av Schmoyoho
Köpte Brembo-skivor från mister-auto för 200 kr/st jfr 3000 kr för båda från Volvo, främre skivorna. Beläggen valde jag att köpa från Volvo men hade lite tur där också då bilia körde 20% rabatt på sin webbshop. Så om du inte behöver se över bromsarna akut så skulle jag ha lite is i magen. Mister-auto kör ofta kampanjer och rabatter så där är det lätt att spara någon ytterligare krona.

Ja det var ju billigare än på Volvo […]

Det är nog många D5-ägare som k&ou[…]

Jag menar att om släpet är tomt eller ej[…]

Trasig taklucka

Hej alla! Först av allt vill jag tacka fö[…]