Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av drakelito
Halloj.

Har tänkt köpa mig en ny bil snart (beg), min S80 mår just nu inte speciellt bra, körde på en sten stort som mitt huvud igår och även fast den fortfarande rullar så har den mått kasst ett längre tag. Ska sälja den så snart som möjligt och köpa en.

Har kikat lite på V50, finns ganska fina på blocket men är bilen bra? Aldrig ens åkt i en och inte heller känner jag någon som äger en.

Budgeten för bil är väl runt 30.000-50.000kr, hästar och moddning osv är helt ointressant.

Hade uppskattat hjälp från er kunninga, tack på förhand.

Mvh N.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det finns många trådar om Volvo V50 här på forumet. Jag har bara goda erfarenheter med mina 8 V50-år. De var helt felfria.
av Lövet
Du låter som en perfekt kandidat för att köpa en V50 1.8F. Finns hur många som helst, billig i drift, låg skatt och billig försäkring. Ingen "rolig" motor men för vardagsåkande är den närmast optimal.

Nåt sånt här https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=1
av drakelito
Lövet skrev:Du låter som en perfekt kandidat för att köpa en V50 1.8F. Finns hur många som helst, billig i drift, låg skatt och billig försäkring. Ingen "rolig" motor men för vardagsåkande är den närmast optimal.

Nåt sånt här https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=1
Det låter bra, snabba bilar och turbo är inget jag är i behov av känner jag. Vill ha en bra bil att ta mig till jobbet med och även kunna "glida" lite :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag älskar min V50. Perfekt storlek för shoppingen på Ikea likväl som att åka och hälsa på familjen, eller bara ta till pizzerian. Hade den haft större motor hade jag definitivt försökt behålla den vid sidan av nu när det vankas bilbyte.
Har rent av funderat på att åter köpa en V50 om något år (men då med litr pulver) och ha som lekbil (hej 30årskris). :D

Åk till en bilhandlare och provkör, V50 var och är en populär modell så de finns lite överallt.

Konsumentköplagen ger dig bara rätt att […]

MartinS V60 D4 R-Design

Bra styr du har på knarren och att du kan fi[…]

Gasspjäll och limp-mode

Jag har en Volvo V70 1999 GLT. För ett tag se[…]

Är vissa färger värre än and[…]