Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag går som sagt i tankarna om en XC40. Som det ser ut nu så blir det en MY18 års modell. MY19 kommer knappast att kunna leveras fören augusti enligt säljaren.

Om jag beställer en nu får jag den i januari, men då kan jag inte provköra den eftersom demoex inte kommer fören efter årsskiftet till butiker. I januari behöver jag byta dessutom.

Är det någon här som beställt en rakt upp och ner utan testkörning? Verkar som folk beställer ändå vilket förvånar mig. Känns ju lite riskabelt om man nu mot förmodan skulle tycka att den känns sämre än min V60

Men hur tänker ni andra som eventuellt har beställt redan?
av Mccartney
Jag är också väldigt sugen:) beställde en xc70 2012 utan att provköra och det gick bra:) men den var ju välkänd vid det laget.

Jag är väldigt sugen på T5an i xc40. Men vet inget om förbrukning m.m.

MY kan man väl beställa i Mars-April men hinner man då få den innan den 1 juli:).
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mccartney skrev:Jag är också väldigt sugenBild beställde en xc70 2012 utan att provköra och det gick braBild men den var ju välkänd vid det laget.

Jag är väldigt sugen på T5an i xc40. Men vet inget om förbrukning m.m.

MY kan man väl beställa i Mars-April men hinner man då få den innan den 1 juli:).
Fanns inga garantier etc sa säljaren. Just nu generellt 5 mån väntetid.
av Lövet
Ska man vara bland de första att få leverans är det bara att beställa utan provkörning. Så har det alltid varit. Man får väl utgå från att Volvo vet vad de håller på med. Annars är det bara att vänta, finns nog ingen magisk lösning på det något angenäma problemet.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mccartney skrev:Vilken modell är du intresserad av?
Är helst intresserad av en T4 automat FWD.

Nu är det dock en T5 som gäller i så fall. Det ingår ju en del i intropaketen och jag våndas och undrar hurvida mycket lägre pris jag får med en T4 FWD jämfört med T5 AWD. Sedan ska ju saker som ingår på T4 an också. Utöver det kanske 3 ggr högre skatt (kanske).
av Mccartney
volvobrasse skrev:

Nu är det dock en T5 som gäller i så fall. Det ingår ju en del i intropaketen och jag våndas och undrar hurvida mycket lägre pris jag får med en T4 FWD jämfört med T5 AWD. Sedan ska ju saker som ingår på T4 an också. Utöver det kanske 3 ggr högre skatt (kanske).
Fått något prisförslag på T5Awd?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mccartney skrev:
volvobrasse skrev:

Fått något prisförslag på T5Awd?
Ca 440 000:- för en R-design med lite teknikpaket etc, 20" fälgar etc.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har aldrig provkört en bil som jag tänkt beställa. Jag tycker det är meningslöst. Inte ens då jag köpt begagnat. Men jag har å andra sidan alltid köpt av en handlare, och då fått garanti på bilen. Min nuvarande V40, stod kvar i bilhallen, och det var jag som körde ut den på leveransdagen som var samma dag jag skrev på den :)
DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.

Laddning av recharge

Bilen laddas bara vid behov är den full ticka[…]

Extra ljus

Någon som monterat ledramp på bilen ? […]