Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ska göra en kompletterande rostskydds behandling på min V70 -00. Tänkte köra med Hagmans produkter, tunn och tjockflytande samt ev nåt mer.
Innerskärmar och annan plast plockar jag bort, ev ytrost slipas bort. Sen ska hjulhus, hela botten plattan och samtliga hål utrymmen sprutas.

Kommentarer kring metoden eller kring Hagmans produkter?
SBergdahl skrev:Ingen direkt återkoppling så men nyfiken då jag tänkt tanken själv. Tänkte du jobba med spray eller har du tillgång till kompressor och kan köpa stora burkar till spruta?
Hade tänkt kompressor och burkar. Tror det kanske blir lite bättre ekonomi. Sen lär man ha långa slangar med spridande munstycken, om man ska få till det i hålutrymmen.
Typ så har jag tänkt..
Zinkfärg är bra, kallas kallgalvnings färg ibland. Allt jag byter/lagar på min 740 dränker jag i det. Skitigt blir det endå men mindre rost och kan säkert vara vettigt under rostskyddsmassan. Kom ihåg att färgen måste ha "kontakt" med plåtren yta för att fungera som offer anod (heter det så?)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Japp enligt recensionen på sidan är hagmans bättre. Jag själv kör biltemas. Finns även dyrare varianter med väldigt hög zink halt i om man verkligen vill lyxa till det.

Osäker men jag tror mekonomen hade en bra, med väldigt hög zink halt. Annars kan du säker googla fram nått bra. Zinkfärg,kallgalv eller rostskydds färg/primer är vanliga namn

Recharge frågor

Volvo införde en ny drivlina mitt i års[…]

Extra ljus

Ja, paketet med dongel och powerunit.

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]