Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Undrar lite vad som är skillnaden med Care by Volvo och Privatleasing?

Care by volvo på ex XC40 är ju sinnessjukt hög månadskostnad jämfört med leasing?

Är det så att man kan bryta avtalstiden med Care by volvo eller varför är det motiverat att betala så pass mycket?
av Lövet
Verkar ingå lite mer grejer i Care By Volvo men jag noterar också att åtminstone i konfiguratorn så är privatleasing utgråat där care by volvo finns så man verkar kanske inte kunna välja mellan dem på samma bil?
Användarvisningsbild
av Någonting
Den största är väl att det är förlängd garanti på CBV om du tar den på 3 år.

Sedan verkar Volvo on call och klimatpaketet alltid ingå i CBV. Men jag gissar att de flesta lägger till det ändå, så kostnaden borde vara plus minus noll.
av valln
Kan det vara så att Volvo inom ett år eller så kommer att lansera intressanta hybrider/elbilar och vill ta höjd för att fosilbilar faller något mer i pris ?
Därav dyrare med care by Volvo.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Lövet skrev:Verkar ingå lite mer grejer i Care By Volvo men jag noterar också att åtminstone i konfiguratorn så är privatleasing utgråat där care by volvo finns så man verkar kanske inte kunna välja mellan dem på samma bil?
På XC40 gick det att välja mellan de två.

Det enda logiska som motiverar priskillnaden är att CBV är på två år, därav högre månadskostnad?
av Lövet
Ja det driver upp priset en hel del.
av oykkh
Man kan fortfarande välja 36 månader. Sen ingår ju vinterdäck oxå iaf på xc40. Samt ett antal resor i sunfleet

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av volvobrasse
oykkh skrev:Man kan fortfarande välja 36 månader. Sen ingår ju vinterdäck oxå iaf på xc40. Samt ett antal resor i sunfleet

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Du menar Care by Volvo 36 månader?
DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.

Laddning av recharge

Bilen laddas bara vid behov är den full ticka[…]

Extra ljus

Någon som monterat ledramp på bilen ? […]