Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hejj

Har min MB med 720häst.
V12 biturbo , endel fixat.

En grabb med 500hästars V70vill tävla.

Hans bil är lätt, den lär ju ta mig som inget till 100blås?

Min bil bara spinner/ antispinn lyser.

Efter 100blås är det en jävla monster, då kommer inte han ha en endaste chans vet jag.

Men från stilla till ca 100a blås, hur mycket snabbare kan han bli ?
Provkört hans bil, det är en jävla monster till 150blås :) RIKTIGT GRYM.
Vi ska ställa dom mot varann nu och börja jämföra lite OM det blir varmt i helgen.
Kallväder är inget för någon av våra bilar.

Det är ganska kul att jag själv med en bil som har nypris med allt som är nedlagt är närmare 3mille
Så kommer han köra förbi mig med en bil som kostat ca 600k allt som allt med nypris inräknat hahaha.
Fast det är klart, det kan han aldrig på landsväg, motorväg .
Men ifrån start. Det är så jäkla imponerande

Det galnaste är att min bil är idag värd knappt 10% av nypris, ca 400k
Hans bil har bara sjunkit ca 50% i värde, PAR hundra tusen bara.
Min bil har sjunkit PAR MILJONER hahah.

tur jag inte köpte min ny, skulle gråtit helatiden då.

Volvon hans är riktigt bra och skön köra även.

Upp till 20mils resor är det ingen större skillnad vilken av bilarna man kör.
Blir det över 30mils resor, då tar man MB,n solklart, men hur ofta händer det?

Värsting MB,s är jävla rån.
Värsting Volvos är bra köp anser jag

Om jag vann på lotto några mille, då skulle jag köpa en nästan ny värsting Volvo.
Aldrig en MB

Jag fick en extremt unik chans köpa MB.n som få får i livet.
Det kommer inte igen.

Min nästa finbil blir en fin nästan ny Volvo
Står en svart CL 65 AMG Biturbo i kvarteret här hemma och ägaren putsar och donar med bilen har jag sett ganska mycket.Förmodligen en rolig bil att köra även om jag aldrig skulle klarat av bensintörsten framför pumpen.Begagnatköparen av en välskött CL 65 AMG Biturbo gör förmodligen en bättre affär än nybilsköparen.
SRT skrev:Står en svart CL 65 AMG Biturbo i kvarteret här hemma och ägaren putsar och donar med bilen har jag sett ganska mycket.Förmodligen en rolig bil att köra även om jag aldrig skulle klarat av bensintörsten framför pumpen.Begagnatköparen av en välskött CL 65 AMG Biturbo gör förmodligen en bättre affär än nybilsköparen.

kUL Och höra att det finns en annan som tar hand om sin CL.

Det är verkligen ingen rolig bil köra, du känner inget, du vet inget, Det är mer att du åker än kör faktiskt.
Trist bil som fan om man vill köra.
Mina vänner brukar säga det är flygplan jumbojet. Man startar, kommer fram fort, lagom utvilad.
Dom har rätt.

Det är ingen bil nästan, det är inte kul KÖRA. Man glider i den.
Längre resor är det en dröm för en äldre person.
Behöver man köra om en slö lastbil så kan du göra det när du vill, det exploderar nästan och man är förbi lastbilen.
Mer finns inte säga.

Volvo är mycket roligare köra :)
Och billigare äga.

Kul höra att du vet om en som sköter om bilen, tyvärr brukar dessa bli direktörsbilar eller annat rikt folk som inte vet ett skit om bilar bara för dom har råd, entusiatisk service uteblir ofta, dom har råd köpa ny sen
Schmoyoho skrev:Måste vara första gången jag hör någon föredra mercedes ovan Volvo när det gäller komfort, brukar vara tvärtom.
Då blir jag den andra då. Tycker Mb är överlägsen Volvo vad gäller komfort. Även bra hopsatta,inget skrammel. Sen är väl inte en AMG,den mest komforttabla Mb:en. Men häftig. Lite väl dyr att ha som bruksbil
DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.

Laddning av recharge

Bilen laddas bara vid behov är den full ticka[…]

Extra ljus

Någon som monterat ledramp på bilen ? […]