volvoc70cab skrev:Servicen som ska göras för att få stämpeln i serviceboken är närmast ett skämt. Vad gör de förutom att de byter olja och filter ? Min erfarenhet är att de tar en snabb runda på max fem minuter och tittar på den. Sen fyller de på spolarvätska som de tar bra betalt för. Förr kontrollerades även fuktigheten i ex.vis bromsoljan. Detta görs ej mer. Frågade sist varför de inte gjorde detta , och fick till svar att detta inte ingick i servicen enligt Volvo. Men sen tar de bra betalt för ett arbete som tar 20-30 minuter ( 2000 kr till nästan 4000 kronor). Det som tar längst tid är är oftast oljebytet.
Så blir det när de lyckats få folk nojjiga över stämplar med mera men för nästa köpare är det trots allt en garanti då det stämplarna står för skötts regelbundet.
Du behöver ju inte serva hos en volvo åf, går bra med vilken verkstad som helst sett ur ett garantiperspektiv. Tror till och med man kan göra det själv om man sparat kvitton.
Sen varför toppar du inte själv spolarvätskan innan service? Jag ska ha in min bil om två dagar och kommer fylla upp innan då jag har det billigare hemma.
Vill man kan man be de se efter bromsvätskan med varje gång eller så ofta man vill.
Kanske passar ett busskort bättre? *skämt* :mrgreen:
Oljebytet i sig kanske tar lite tid men vet ej hur länge själv, i vilket fall är det ju inte så att meken står och tittar på medans oljan rinner ut utan hämtar väl filter eller ser över bromsar med mera så länge.
Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna
Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande