Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har någon ett tips på en ren/fräsch/rymlig gör-det-självhall i Stockholm?

Dom få jag hittat och testat känns oftast väldigt trånga, bredden på "slotsen" mellan dessa sunkiga plast-gardiner som avskiljer gör att man inte ens kan stå brevid bilen med högtryckstvätten utan att gnida hela sig själv mot den sunkiga gardinen.

Jag eftersöker alltså en fräsch men framförallt rymlig GDS-hall för biltvätt i Stockholm, tips mottages tacksamt!
Jag kör nästan enbart Okq8 vid Vällingby (jämtlandsgatan 130). Hallen renoverades i vintras (eller om det var i höstas) och det finns gott om platser samt ett par lyftar om man behöver.
Nackdelen är väl som du säger att det kan bli trångt mellan gardinerna men är man där en lite udda tid så kan man ställa sig i varannan slot. Under "högtrycket" så kan man dock få vänta ett tag på att få komma in, en del taxis som tvättar sina bilar där då.
Finns det en sådan sak som en trevlig GDS-hall? Alla jag varit i har varit på en skala av otrevlig till äcklig. Är i regel nöjd om det inte luktar urin, vilket det en gång gjorde. Brukar ha med en överdragsjacka så kan man gnida sig mot gardinerna bäst man vill.
Den i Bergshamra är ganska nyrenoverad den också.
Har varit den jag föredragit framför många andra hallar.

Även platsen där lyften finns är ren. Inte en jäkla massa oljespill och annat bråte på golven som man kan hitta annars

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]