Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Lite nyfiken på om det är någon här som privatleasar sin bil och valt att avbryta kontaktet i förtid?
Lite nyfiken på vad ni fått betala isåfall. Det finns ju mängder av överlåtelser på blocket, så jag gissar på dyrt.
av Lövet
Överlåtelse kostar inte mycket, runt 1500 spänn. Att avbryta och återlämna i förtid är något helt annat. Det brukar kosta X% av alla återstående hyror. Sist jag såg en siffra var det 35%.
av KrilleW
Ja, överlåtelseavgiften har jag koll på. Det var inte det jag var ute efter :)

Kanske är olika beroende på vilket bilmärke det är, men att betala 35% av återstående hyror är inget upplägg jag någonsin sett. Det har snarare varit så att de beräknat återstående skuld på bilen kontra marknadsvärdet och differensen är det man fått betala.
av Lövet
av KrilleW
Volvo omfattades inte av den granskningen.

Såhär står det på sidan i sin helhet:

"Kostnader vid hävning och uppsägning
Vid hävning och uppsägning ska givetvis bilen återlämnas. Därutöver uppstår alltid en betalningsskyldighet som kan omfatta antingen mellanskillnaden mellan bokfört värde och aktuellt marknadsvärde eller så består den av 35 % av återstående leasingavgifter."

Någon som vet vad Volvo tillämpar?
av Linqid
Vi tittar på en ersättare till den 116i vi har på privatleasing, och eftersom vi nu råkar vara ute i ganska god tid (knappt ett halvår kvar) har BMW-handlaren faktiskt erbjudit sig att köpa loss bilen från BMW FS om vi vill beställa ny redan nu. Blev positivt överraskad, och om det är så att du tittar på att köpa en fabriksny bil kanske din handlare är beredd att göra likadant.
av oykkh
Är du sugen på en ny volvo igen? För då brukar handlarn gå med på att man får beställa en ny bil på privatleasing utan ngn extra kostnad. Jag har haft mina i ca 24 månader på 36 månaders avtal men brukar få beställa en ny efter ca 18 månader eftersom det är så långa leveramstider

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]