Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Zezlot
Hej! Funderar på att beställa ny bil nu när det finns lite rabbater! Men kan fan inte bestämma mig.

Tycker R designen är superfin i röd men samtidigt så hade det ju varit skönt med keyless och elstol osv dock så blir ju svart eller vit lite väl mainstream.

Skillnaden på priset är ju bara blygsamma 6000 kronor.

Hur står sig summum / R design i värdeminskning?

Och ni som har XC60, ska man lägga till sensorer ifram? Ska ha backkamera ibak men upplevde den som lite svår att veta vart man hade fronten. :roll:
av Zezlot
Haha direkt så får man två olika åsikter direkt :P Jag förstår er båda. Att lägga till mer saker är tyvärr lite för mycket för min plånbok, redan gått över gränsen vad jag hade tänkt lagt 2-3 gånger :lol:

Det jag hatar med summum är avgasrören ibak som är som ärtrör om man kör bilen bakom den, sen är stolarna SÅÅÅmycket skönare i R-designen. Blir riktigt härlig kvalitetskänsla med mocka inne i bilen. Det som dock stör mig är att man betalar mer än summum bara för lite "kosmetiska" grejer man får ju egentligen ingenting för pengarna som gör bilen bättre.

Samtidigt så har jag inte keyless och elstolar i min nuvarande bil och jag har aldrig reflekterat över att det är "jobbigt" att låsa upp den och ställa in stolen :P
av Zezlot
Perra83 skrev:När du väl haft keyless och elstolar vill du inte vara utan.

Kanske är så, men är så van med att låsa bilen att jag inte ens tänker på de, även vid testkörningen så gjorde jag de. Sen den bilen jag har nu har jag ställt in stoken två gånger efter service så det är väll mitt minsta bekymmer för just mig iaf. :lol: däremot känns det som backkamera och sensorer är ett måste! Men förstår vad du menar! :-)-)
av joskarl
Jag vill inte rekommendera sensorer fram. Det piper i tid och otid. När jag passerar porten in i garaget och ut ur garaget. Det piper för snödrivor och gräs både vid körning framåt och vid backning. Det blir som "vargen kommer!"
Jag har begärt att volvoverkstaden ska ta bort funktionen men då försvinner även sensorerna bak och de vill jag ha kvar så jag är tvungen leva med pipandes.
Användarvisningsbild
av Derank
Annars är saville grey riktigt fin på R-design, lite pyssel att sköta om lacken iofs, men den är snygg
av andersuw
joskarl skrev:Jag vill inte rekommendera sensorer fram. Det piper i tid och otid. När jag passerar porten in i garaget och ut ur garaget. Det piper för snödrivor och gräs både vid körning framåt och vid backning. Det blir som "vargen kommer!"
Jag har begärt att volvoverkstaden ska ta bort funktionen men då försvinner även sensorerna bak och de vill jag ha kvar så jag är tvungen leva med pipandes.
Skulle tvärtom aldrig vilja vara utan sensorer även där fram. Visst varnar de ibland i onödan men de är till stor hjälp vid parkeringsmanövrar.
Missljud V60 T3 2012

Hej, Har en v60 T3 2012 med ett missljud som g&au[…]

Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]