Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mrjaggu
Hej.

Tanten klagar på dåligt helljus i sin S60 MY05 och ja det är verkligen kasst!
Jag tänkte köpa en ledramp för att åtgärda problemet och eftersom jag är lat så har jag tittat på den som v-parts säljer eftersom den har ett färdigt fäste.

Jag hittar inget om den på nätet vare sig tester eller recensioner förutom v-parts egna då men det räknas ju inte.
Är det någon som kan säga något om rampen? Är den värd pengarna? Nu är den ju dessutom nedsatt lite i pris.

// C
av LumberJack
Jag hade nog xenonkonverterat helljuset om jag var du. Du får ett bra kitt runt 1000:- och det blir ett rejält lyft mot halogen. Speciellt om du går på 55w
av mrjaggu
LumberJack skrev:Jag hade nog xenonkonverterat helljuset om jag var du. Du får ett bra kitt runt 1000:- och det blir ett rejält lyft mot halogen. Speciellt om du går på 55w

Nja det är så trångt och jävligt under huven på den där bilen, jag har lite för kort stubin för det.
av Uninium
Har kört med den rampen,jag tycker att det är för mkt ljus som hamnar på vägen för nära bilen.

Sen som många säger här så är en xenon konvertering på helljuset ett stort lyft.
av mrjaggu
Uninium skrev:Har kört med den rampen,jag tycker att det är för mkt ljus som hamnar på vägen för nära bilen.

Sen som många säger här så är en xenon konvertering på helljuset ett stort lyft.

Min tanke också!
så är det med den ramp hon har just nu ( när den behagar lysa )
Jag beställde två xenonkit (ett till mig själv också) så kan jag svära över er på internet när jag installerar dem :lol:
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]