Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Tonim86
Jag har bestält en ny bil och jag tänker på miltal när jag hämtar bilen ..... de kör bilen lite när de transporterar den eller inte? Hur många mil är det ok för en ny bil att ha? Måste det vara 0 mil?
Ca 1-1.5 mil verkar vara det vanligaste. Beroende på var handlaren har sin uppställningsplats samt extraarbeten som skall göras på bilen innan leverans kan det nog bli uppåt 2-3 mil i vissa fall. Jag har iaf aldrig sett en bil med mindre än 8km på mätaren, och då var det en bil som rullade av en biltransport direkt från hamnen som inte hade förberetts för leverans.

Två gånger har jag varit med och hämtat ut ny bil (tyvärr inte åt mig själv), och då stod mätarna på 13km (Honda) respektive 18km (Skoda).
Jag fick ut min V70 2013 med 7km på mätaren. :)
Och nuvarande V60 Kom med 9km på mätaren.
Nör jag helrenoverade min PV-62-a (hade isär den totalt och lackade den utan att maskera något) så renoverades även motorn och då skruvade jag isär och 0-ställde mätaren. Det var i alla fall roligt den dagen.... :roll:
Min Hyundai hade gått 6 km när jag hämtade ut den.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]