Hm, så det finns slangar med invändigt lim.... Aldrig sett eller stött på(står att "limmet" ska smälta ut och synas så..) tidigare. Kan inte riktigt se vitsen med det dock, eftersom en korrekt krympt slang är lufttät t om, förutom det lilla som ev. kan sippra igenom själva gummit.
"slangar" som man kan montera på befintliga kablar utan att kapa dom behöver givetvis lim, blir inte mycket slang utav det annars :) En fördel med dom dock är att man kan reglera diametern på dom, och på så vis är dom mer "universala". Men det krävs att dom är av lite bättre kvalitet då(t ex kanske inte dom absolut billigaste på ebay), annars händer det att limmet kan släppa och vips, så har man inget skydd längre. Hur vanligt det är vet jag dock inte, mina enstaka håller fortfarande(fast dom sitter inte utsatt på något sätt...).
Personligen föredrar jag vanliga slangar dock, dels för att dom är billigare, och dels för att man slipper oroa sig för ev. limsläpp

Har dock hört att vissa har lyckats spräcka krympslangar.. hur när och varför kan jag bara spekulera om, men inget jag lyckats med iaf(och då brukar jag ändå vara lat och krympa dom med sidan av lödkolven

)