Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Då är jag icke Volvo ägare längre. Lessnade på allt strul under den korta tid jag ägde den. Måste vart ett måndags ex. Får se vad nästa bil blir Blev en Mercedes E280 -06.
Senast redigerad av 1 snepo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
Tack, jag vet. Hade själv en V70 som jag köpte ny 2012, tog smällen förra året efter nära 4år av ett ständigt strul och klippkort på verkstaden, Var nära att köpa en Audi men slog till på en XC60 då den kampanjades i början av året och tänkte att det kunde inte bli värre.

Det ångrar jag inte en sekund. Blir det en Volvo till?
av peterh3
Tråkigt att höra, Måndags ex finns väl bland alla bilmärken , så även när det gäller volvo naturligtvis!
Har man lite otur så spelar det nog ingen roll vad det står för bilmärke i grillen!
Har haft min v70 my10 2.4d sen början av april och är helnöjd inte ens bytt en glödlampa ännu!
Förra ägaren hade bilen i 4a år o råkade ut för att byta nån tempgivare till partickelfiltret under den tiden .
Så ge inte upp hoppet!!! Det finns bra volvobilar åxå (dom flesta) :wink:
av AndS
Och här är det tvärtom, fick vår -08 levererad som ny i mars -08, och nu rullat 22000 mil. Så det här blir sista inlägget i denna forumdelen då det i mars nästa år ska levereras en V90CC.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:Tack, jag vet. Hade själv en V70 som jag köpte ny 2012, tog smällen förra året efter nära 4år av ett ständigt strul och klippkort på verkstaden, Var nära att köpa en Audi men slog till på en XC60 då den kampanjades i början av året och tänkte att det kunde inte bli värre.

Det ångrar jag inte en sekund. Blir det en Volvo till?
Förmodligen inte just nu,men i framtiden är det inte alls omöjligt
Användarvisningsbild
av snepo
peterh3 skrev:Tråkigt att höra, Måndags ex finns väl bland alla bilmärken , så även när det gäller volvo naturligtvis!
Har man lite otur så spelar det nog ingen roll vad det står för bilmärke i grillen!
Har haft min v70 my10 2.4d sen början av april och är helnöjd inte ens bytt en glödlampa ännu!
Förra ägaren hade bilen i 4a år o råkade ut för att byta nån tempgivare till partickelfiltret under den tiden .
Så ge inte upp hoppet!!! Det finns bra volvobilar åxå (dom flesta) :wink:
Ja måndagsex finns hos alla bilmärken. Men man orkar inte längre när felen avlöser varandra. Dyrt blir det också
Användarvisningsbild
av snepo
AndS skrev:Och här är det tvärtom, fick vår -08 levererad som ny i mars -08, och nu rullat 22000 mil. Så det här blir sista inlägget i denna forumdelen då det i mars nästa år ska levereras en V90CC.
Härligt. Jag har haft många volvo genom åren. Den bästa var en s80 T6-99. Var inga stora fel när jag hade den. Chippade den. När jag sålde den hade den gått lite över 33000 mil.
av oldtimersmc
Fick du ordning på temperaturmätaren?
Användarvisningsbild
av snepo
oldtimersmc skrev:Fick du ordning på temperaturmätaren?
Nej,så det var nog termostaten.
Användarvisningsbild
av snepo
Skönt att slippa allt jävla knarr gnissel skrammel. Ska mycket till om det ska bli en Volvo igen. Kanske jag hade ett måndagsex. Svårt att tro att alla Volvo är som min var. Men skillnaden är enorm på ljudet. Helt tyst inuti bilen nu. Då är bilen fyra år äldre och,4000 mil mer. Blir nog svårt att köpa en Volvo igen
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]