Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Igår såg jag en mus i bilen. :x
Igår kväll satte jag en bur vid passagerplarsens fotplats. Imorse hade jag fångat 3st möss. :mrgreen:
Det är inte första gången jag har problem med möss i bilen. Förra året hade jag ett gäng i bilen. Jag vet inte vad de gör där. Lämnar aldrig mat i bilen, har alltid hunden med mig, hon borde ju vara avskräckande.
Läste att man kan flytta bilen 10-15 meter, samt lägga enris vid däcken.
Grannen har fått kabeln till sin start o stopp funktion avbiten 2 gånger nu sedan i somras. Audi... Sen är han sommargäst, så inte här så ofta.
Har ni haft problem med möss i bilen?
Hur löste ni det?
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Lucif3r skrev:Sälj hunden - köp en katt :mrgreen: :mrgreen:
:lol: Gillar inte katten, svärmor har en katt. Men hon är så jävla lat... Katten oxå. :lol:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Musen bet av rätt sladd... :roll: :D
av bjorn_and
Jag vet att många säger att detta inte funkar och det är troligen flera omständigheter som avgör om det ska lyckas eller ej.

Men jag har en veteranbil som står i ett kallgarage. Hade mycket problem med möss som tuggade på allt av gummi, vaacumslangar, tändkablar etc.

Skaffade då en musskrämma och problemen försvann. Det har funkat i flera år. Har nu en på golvnivå i garaget och en som jag monterat i motorutrymmet.

Att det funkar vet jag någotsånär säkert eftersom jag en gång för nåt år sedan glömde sätta i strömmen till skrämman i motorn och direkt var de där och tuggade på slangar. (Den på golvet funkar alltså inte lika bra)

Placeringen är troligen extremt viktig, inget som får dämpa eller hindra ljudet etc.

Kostar inte mycket att prova och funkar alltså på mina möss, men är säker på att du kommer få höra om många som säger att det bara är skit. Skeptikern i mig hade nog lyssnat mer på dem, men nu vet jag ju alltså att det funkar hos mig.

Viktigt att välja en lite dyrare modell som varierar ljudet. Min på golvet är en billigare modell, den funkade bra i början, men mössen verkar vänja sig vid den alltså.

Lycka till från en som vet vilket jäkla elände de små rackarna kan ställa till med..
Björn
av S80_140HK
I år är det värre än vanligt med möss.... Bor "i skogen" och brukar faktiskt inte vara drabbad mer än någon enstaka. I år har jag varit tvungen att sätta fällor, burar och gift under huset, ändå slinker det in någon ibland. Plus att vi har katt också.

En av bilarna stod stilla i en vecka och givetvis hade det varit en uppsjö med möss där också. Hade glömt ett paket kaffe i skuffen, det har dom mumsat på... Det är bara att inse att det är krig som gäller, gift och fällor är det som gäller, eventuellt bur om man håller den under uppsikt. Ljudskrämma funkar säkert också.

En bekant till mig har tagit 57 möss på strax över en vecka. I skåpet under diskbänken...
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Tog en till inatt. (B)
Nu har jag ställt bilen en bit ifrån den vanliga platsen, satt nya burar i bilen.
Får se hur det ser ut i imorgon.
Vet att idioten som bor två hus hort, har problem med råttor. Har sett spår av råttisar här ute, får sätta råttbur oxå. Men detta är ju charmen med att bo på landet.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Rev ner en a4 i helgen. Där hade dom ätit sej genom kupefiltret, genom fläkten och sen byggt bo precis bakom återcirkspjället, ovanför handskfacket. Och i mittkonsollen. Och under ratten. Får ta ur hela brädan till helgen, lär va nåt mer kvar.
Tämligen målmedvetna djur.
Mitt tips är råttgift och fällor.
Användarvisningsbild
av Allinug
Och charmen med att bo i stan är att det finns råttor där också... :roll:
Men förhoppningsvis inte i min bil... :-O)
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]