Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Hej!

Håller på och monterar en bensinvärmare i min V70 -99 och har bockat egna kylvätskerör som går under bilen. Skulle vilja få till en kona i varje ände på rören så att slangarna inte kan glida av. Någon som vet nån firma i Stockholmstrakten som har verktyg att göra detta på alurör, 16 mm diameter, godstjocklek 1.5mm? Det rör sig om tre rör totalt.

Tack på förhand!
Markus
Användarvisningsbild
av wissel
SubMarine skrev:Kollade med hydroscand i högdalen men de hade inte verktyg att kona rör. Finns det några alternativa ställen?
:-O) :-O) ?:-/
Användarvisningsbild
av sthlm
Att hydroscand inte skulle kunna kona ett rör verkar vansinnigt men jag jobbar ju inte där.

Vågar du dig på att testa själv så tar ju Julas koningsverktyg 16mm.
Lite lurigt första gångerna men har man en liten bit att testa på som kommer snart tekniken.
Mitt tar (tror jag) bara 14mm och jag har tyvärr ingen aning vart det förlagt sig, annars hade du fått det.
av Arnold
SubMarine skrev:Hmm, nu blir jag osäker på om ens kona är rätt ord. Vill få till något som detta på rören:
Bild
Nej det är ingen kona. Vet inte vad det du har kallas. Bromsrören är dubbelkonade och det ser ut på ett helt annat sätt.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]