Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag är intresserad av erfarenheter samt åsikter rörande omdubbning av vinterdäck. I dessa tider så är det ju ett återkommande problem att dubbarna får massivt med stryk och dör i förtid. Bör vara en ekonomisk och säkerhetsmässigt bra idé att skruva i nya dubb. Här är en ÅF som jag tycker verkar seriös: http://www.best-grip.se/
Ja som sagt, vore intressant med lite input i det här ämnet..
PetEri skrev:Jag är intresserad av erfarenheter samt åsikter rörande omdubbning av vinterdäck. I dessa tider så är det ju ett återkommande problem att dubbarna får massivt med stryk och dör i förtid. Bör vara en ekonomisk och säkerhetsmässigt bra idé att skruva i nya dubb. Här är en ÅF som jag tycker verkar seriös: http://www.best-grip.se/
Ja som sagt, vore intressant med lite input i det här ämnet..
Den mest oseriösa dubbsäljaren som jag stött på.
2900:- för att dubba 4 däck sjlv - då kan man ju lika gärna köpa nya däck direkt.
OCKERPRIS så det skriker om det
Hej. är dessa för personbil? Säkert olaglig eller?.
Använder dessa på vår teleskoplastare med hydraulplog. Perfekt på "traktordäckmönster" och förstör inte så mycket av grusvägen på sommaren (egen väg!). Är det is i backen slipper jag numera ta på kedjorna. Men ska skruva in några i skorna på skoj och se. :) :) ( kör med gamla golfstövlar med plastspik under när snöslungan ska baxas i snön. Bäst hittills)
"Förr i tiden" kompletteringsdubbade man däcken vid höstbytet. Då var däcken bättre än dubben, idag är ju däcken så "slaipade" att det finns inte plats till mer än dom som sitter i när däcken är nya. Min erfarenhet är att lugn körning och rätta vinklar på hjulen så är det inga problem. Vid körning i "motorvägsfart" så håller dubben inte däcken ut. Däcken är helt enkelt för mjuka och blir lätt för varma, då åker dubben ut.
svedan skrev:Använder dessa på vår teleskoplastare med hydraulplog. Perfekt på "traktordäckmönster" och förstör inte så mycket av grusvägen på sommaren (egen väg!).
Japp, bra på traktor, entreprendamaskin och brandbilar. Men på sommaren skruvar man ju ur dem med skruvdragaren !

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]