Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
volvoc70cab skrev:Kan det nya Kinesiska bilen Lynk & Co påverka försäljningen av Volvo bilar negativt?

se länken nedan

http://www.svd.se/lynk-ar-ett-riskfyllt ... sliv:motor
Inte mer än vad Skoda har påverkat Volkswagen eller vad Dacia har påverkat Renault, är min gissning.
Användarvisningsbild
av SRT
Förmodligen lika lite som fjollbilen, förlåt Duster försöker stjäla vissa Volvo handlares kunder.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tvivlar på det. Dom som köper en bil pga. märket(som vi volvo-tokar :D ) kommer säkerligen inte hoppa över.
Många vill dessutom ha bilar som är erkänt reliabla, vilket volvo alltid stått för. Blir svårt att lura över dom personerna till något nytt och "okänt".
Om dessa lynk finns kvar om 10-20år och jobbat upp ett rykte för att vara bra så kan nog saker bli att se annorlunda ut. Men inte idag.

Dom som byter bil varannan vecka och fullständigt skiter i märke, motor osv osv kommer givetvis hoppa över till lynk, ett par veckor tills dom tröttnar och köper något annat igen. :roll:
Användarvisningsbild
av lennarte
SRT skrev:Förmodligen lika lite som fjollbilen, förlåt Duster försöker stjäla vissa Volvo handlares kunder.
En kompis (som har ganska mycket skog) har sedan några år en Dacia Duster och är väldigt nöjd med den. Han anser den överlädsen sin förra bil (som tidvis "bodde" på verkstad) en Landrover Freelander med en MG motor. Senare modeller hade (tror jag) hade BMW, som om det skulle vara bättre.... :roll: :mrgreen:
Halvljus

Har samma problem, V50 -11, Xenon på halv[…]

B5 bensin Vs 2,5 FT

Antar att den nyare bilen går lite tystare o[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Det var ett par år (3-4) sedan jag konverter[…]

Min V60 D3 Classic tillverkad 2017-11 har då[…]