Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Jag vet inte något om denna felkodsläsare, men rent generellt gäller att ju billigare en felkodläsare är, desstå sämre är den på att läsa av. Vill man läsa av mycket så kostar det mycket och tvärtom.
Men håll dig öppen för fler svar. Någon vet säkert mer?
Användarvisningsbild
av greeeken
Bonzo11 skrev:Hittade denna felkodsläsare på Ebay. http://www.ebay.com/itm/Latest-version- ... 9#shpCntId

Är detta något att satsa på, jag har en XC70-05 ?
Ja eftersom det är en VIDA/DICE så fungerar den utmärkt till våra Volvobilar. Kan läsa allt på din Volvo.
Visst finns det en modell som är mkt mindre men dom gör samma sak.

https://www.aliexpress.com/item/Best-Qu ... 747d8c65e1
av m2c
Se till att du kan installera programvaran först innan du beställer, den finns på torrentsidor. Som du kan läsa i beskrivningen så är den väldigt känslig på mjukvaror som internet explorer version.
av Ceska
1.It must be windows 7 professional operating system
2.It need to be Internet Explorer 8

se till att du har tillgång till detta operativ system och Explorer 8, annars kommer det inte att funka!
Användarvisningsbild
av wissel
Personligen skulle jag INTE köpa en Dice utan en medföljande CD med Vida 2014D.
Skivan är viktig tycker jag i framtiden då kanske det inte längre finns att tanka ner.
Så Greekens tips om Aliexpress skulle jag gå på utan tvekan.
av glock40sw
Ceska skrev:1.It must be windows 7 professional operating system
2.It need to be Internet Explorer 8

se till att du har tillgång till detta operativ system och Explorer 8, annars kommer det inte att funka!
Det finns många myter om vad som behövs för att VIDA fungerar.

Fakta är att det senaste VIDA 2014D fungerar utmärkt med W7 Pro med IE11 och tål alla Microsoft uppdateringar till dagens nivå.
Fungerar säkert med W8 också eftersom jag har set en fungerande installationen med W10 ,dock behöver W10 så mycket tricksande att jag skulle inte ens vilja försöka.
Läste här på forumet att någon hade fått koplingschemor med när man hade köpt en lite dyrare Dice, och de är för mig den näst viktigaste hjälpmedel med felsökningen.
av Bonzo11
Det innebär alltså att man måste ha en separat dator med W7 på. Jag har bara W10 som operativsystem. Har försökt att läsa lite och det verkar lite trickit att få till det hela. Men det kanske ändå är värt det i längden, då Volvo vill ha 600:- varje gång dom ska felsöka lite...!!
av Ceska
Precis, är man duktig med datorer så går det säkert att få det fungera med W8 eller tom 10, men följ råden som finns beskriven till produkt som du vill ha, då blir det säkert att det kommer att fungera.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]