Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Mitt expansionskärl sprack på min V70-99. Det byttes för ca 2 år sedan då jag ville ha nytt frächt. Köptes på vparts om jag inte minns fel. Jaja nu till saken jag började med kolla efter ett nytt på vparts och l-m-r där jag normalt handlar volvo delar. Kärlet kostade 295:- och nivågivare 275:-. Sen frakt och faktura så var man uppe på ca 670:-

Avvaktade lite och åkte bilia idag och kolla priser. Kärlet kostade ca 400:- och givaren ca 150:-

Så genom kolla lite nogare så sparade jag ca 120:- och får volvo original samt delarna nästkommande dag.
Mitt tips är kolla alltid volvo först om ni har de i närheten :-)-)
av Schmoyoho
Ett annat tips är att leta rätt på artikelnumret och googla t.ex "1234 volvo" så dyker det upp träffar från bl.a volvopartsstore. Brukar oftast ge en okej fingervisning om vad priset ligger på, bara man kollar "retail price".
Användarvisningsbild
av grillchips
Gör man inte alltid så? Dvs kolla Volvos pris först och sedan leta eftermarknads/Volvo utomlands.
Användarvisningsbild
av Vojje
nej, för Volvo har aldrig ngt hemma när man behöver det...
Användarvisningsbild
av grillchips
De få gånger Volvo inte har haft något hemma så har iallafall jag alltid kunnat komma antingen senare under dagen eller dagen därpå för att hämta ut varan.
av Schmoyoho
Beror helt på vad man beställer. Ibland har de det bakom disken mer eller mindre, ibland beställer de det från lagret hos någon närliggande handlare och ibland kommer grejerna från centrallagret i Göteborg vilket kan ta några dagar.
Användarvisningsbild
av Vojje
inte nog med att de sällan har ngt hemma, de stänger redan klockan 17:00 förutom på sommaren (från midsommar till slutet av augusti) då de behagar gå hem klockan 16:00. Senast jag skulle handla ngt var det stängt (fast hemsidan bedyrande att det var öppet till 17:00).
Det blev BDS istället, som förvisso inte heller hade saken på hyllan, men lade en beställning klockan 17:10 på fredagskvällen och 09:00 på lördagen plingade det till i telefonen (SMS). Bara att sticka ned och hämta. Volvo har inte öppet på lördagar öht.
Skillnaden i servicegrad motsvarar den mellan ett proffs och ett dagis :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har då inga problem med att volvo stänger 17,00. Beställning brukar alltid finnas där morgonen efter om det ej finns hemma :-)-)

Eftersom mitt kärl var eftermarknads var det lite svårt söka på artikelnummer..

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den X[…]