- fre 20 maj 2016, 22:59
Det gäller en skoda octavia Combi årms 16 tillverkad nov 15. Mätaren står på 15km och har stått i hallen sen dess. Bilen är rekondad och efter noga översyn så kan jag inte se ett enda märke i varken inredning eller kaross. Bilen har stått på mindre ort(5000 inv) så det har nog inte suttit många i bilen per dag gissar jag. Bilen är en editionbil och listades för 252 800:- när beställdes. Nu kan jag få den för 225 000:- efter lite prut alltså 11% rabatt. Privatköp och utan inbyte. Får med gummimattor men annars kunde han inte ge mycket mer rabatt på tillbehör. Fanns inte marginal sa han. Ett par tusen på vinterhjul var det bästa han kunde erbjuda. Såg inte alltför intresserad ut på budet och bad honom återkomma om han inte hittade någon annan köpare och kunde tänka sig att gå ner någon procent till. Detta var en vecka sen men inte hört något så antar att jag faktiskt nått gränsen på marginalen för denna bil.
Vad ska man ha för rabatt på bilar som plockat ordrar i 5 månader? Känns som de borde kunna sälja en sån bil med lite förlust, men nu har jag börjat vackla. Jag har insett att listpriset för en likadant konfigurerad bil idag ligger på 260 000:-...
Vad ska man ha för rabatt på bilar som plockat ordrar i 5 månader? Känns som de borde kunna sälja en sån bil med lite förlust, men nu har jag börjat vackla. Jag har insett att listpriset för en likadant konfigurerad bil idag ligger på 260 000:-...