Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Har haft det på alla mina bilar. Har varit självklart på något vis.

C30n med R-Design paket gick det inte att ha stänklappar. Hela tröskeln undertill blev på vintern täckt med snö och is. Markfrigången blev nästan obefintlig. Minsta kant eller gupp så tog det i trots att man kröp fram. Fick spola länge i tvätthallen för att få bort all is.
Med stänklappar blir det mycket mindre is undertill. Lätt värt att ha lappar.
Användarvisningsbild
av milktrucker
I teorinen självklarhet, men praktiskt tveksamt.
beror mycket på användningsområde. Ska man ner från höga kantstenar så tar det i, likaså om man kör på oplogad väg både framåt o bakåt.
Rörliga stänklappar av gummi är optimalt, men tyvärr erbjuder volvo bara i hårdplast.
Jag har inte stänklappar mer än bak på XC
Användarvisningsbild
av Nexus
Självklart ska man ha det fram +bak. På en stylad bil är det snyggt ha de i bilens färg. Man slipper mycket stensprut på karossen ock det skitar ner mindre. Även bakomvarande förare har nytta av det :D . Personligen tycker jag det är snyggt. Har alltid monterat på mina bilar
Användarvisningsbild
av Hilmer
Har stänkskydd fram på min 850, utan skulle det nog inte bli så bra med tanke på hur mycket skit som hjulen skvätter upp.
Bak har jag inga, har aldrig blivit färdig med att ordna med detta.
Och stänkskydden ska vara svarta, att ha dom i bilens färg ser för hemskt ut i mina ögon!
av Färgstark
Hilmer skrev: Och stänkskydden ska vara svarta, att ha dom i bilens färg ser för hemskt ut i mina ögon!
Taskigt läge... har svart bil ;)
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS