Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har löstagbar dragkrok. Då har man ju en svart plastkåpa som man trycker fast ovanför fästet till dragkroken. Nu har de snott två kåpor för mig. Nu skiter jag i att sätta dit en ny. Är det någon som känner till något sätt att fasta den så det blir svårare att sno den. Det är en V70 2007.
Tänkte med det att den åkt av i farten. Lättast vore ev. att borra något hål i sidan och dra ett buntband så det sitter, blir svårare att ta men lätt att ta av då du har en avbitare/kniv med dig för att du vet att det sitter med buntband. Rista in reg.nr med på baksidan
Tror också att dom blåser av, åker R.v. 73 och ser relativt ofta dessa kåpor liggandes i vägrenen.
Såg en igår borta vid "Carwashen" i Fagersjö.
Kanske dags att börja ta hand om dessa :-)
De kan ju vara så att de trillat av. Att göra hål i den och använda buntband kommer inte att se snyggt ut. Det var en bra ide att bulta fast den men problemet är att det är knappt något att skruva i. Det enda att skruva i är väl staget som man trycker fast kåpan mot.
Momentum skrev:Ta isär de två delarna, montera hylsan först, sätt på kåpan på hylsan
På så sätt fastnar hylsan korrekt och det sitter bättre
Jag förstår inte hur du menar. Kan inte minnas att kåpan sitter på en hylsa. Det är ett stag med ett hål längst ut där kåpan trycks fast.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS