Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sådant ni varit med om när ni tex besiktigat bilen, åkt med taxin som verkar framföras av Ari Vatanen på steroider.
När ni snackat med grannen som har en 6-cylindrig rak V8.

Satt idag och snackade besiktningar med en polare och kom att tänka på när jag besiktade min SAAB 9000 -89 och oljan droppade ner på besiktningskillen.
Han vände sig mot mig och sa -De här bilarna satte standarden för hur mycket olja det får läcka. Godkänt men glad var han inte.

Välskött 854se utan rost på samma ställe.
Snyggt! Kika på den där och pekar på en V70 bredvid med en femtedel av milen och totalt upprostad.
Drar med mig och skall peka ut hur rostig den är medans en irriterad ägare står bredvid.

Just det där med rak v8 är en gammal grej där jag snackade med en snubbe som kunde allt... verkligen allt.
Bilar, båtar, tåg och flygplan var hans grej och han kunde... allt.
Jag kan själv bara lite basic grejjer men lyckades ändå få maskinist B på Chalmers.
När jag sa att det hetaste var ju de där 600hk maskinerna med rak V8 så hade han självklart en sådan.
Jag har en kollega som dagligen berättar helt fantastiska historier. Det roligaste med dem är att de är så enkla att kolla upp och att han inte förstår att vi genomskådat honom. Det är allt från hur för fort han kört när han blev av med körkortet till konspirationsteorier. Jag har aldrig hört honom säga en enda rätt sak. Och då går munnen konstant på honom. Fast det är svårt att bli upprörd eftersom han är jäkligt snäll och hjälpsam :D
Då och då när åker till jobbet på morgonen kommer jag ikapp en nyare BMW som alltid ligger strax under hastighetsbegränsningen. En gång såg jag en lastbilschaufför som inte pratade i mobiltelefon när han körde.
Ostlund skrev:Min sambo berättade en gång att deras granne kunde kliva upp 5 på morgonen, starta bilen som lät som fan och låta den gå på tomgång ca 1h medan han drack kaffe osv. Helt sjukt. xP
Är inte, eller var inte det rätt vanligt på landsbygden? Övernattade på ett enklare hotel landbygden på Island för två år sedan, vi var utanför och fotade norrskenet och det kom en stor diesel pick-up som stannade utanför och föraren lät motor och halvljus vara på och gick in och fikade i deras restaurang i ca 45 min, det var inte direkt kallt ute ens. :o Har sett liknande saker lite var stans att man lämnar motorn igång på i landbygden och går in på en närlivs i en 15 min. Hur som, det finns folk till allt... Tyvärr....
llesrof skrev:Då och då när åker till jobbet på morgonen kommer jag ikapp en nyare BMW som alltid ligger strax under hastighetsbegränsningen. En gång såg jag en lastbilschaufför som inte pratade i mobiltelefon när han körde.
Det där med BMW'n tror jag inte på :D :wink:
JEriksson skrev:
llesrof skrev:Då och då när åker till jobbet på morgonen kommer jag ikapp en nyare BMW som alltid ligger strax under hastighetsbegränsningen. En gång såg jag en lastbilschaufför som inte pratade i mobiltelefon när han körde.
Det där med BMW'n tror jag inte på :D :wink:
Rent skitsnack om det inte finns film på det :D

Fick höra en sak idag som jag inte trodde fanns annat är på tecknad film.
En bekant berättade att hans far i unga år tänt en tändare för att titta in i en bensintank han monterat ner.
Han färlorade en hel del hår såsom ögonbryn och lugg.
En gång såg jag en BMW som använde blinkersen. Tro't om ni vill.
Qwedz skrev: En gång såg jag en BMW som använde blinkersen. Tro't om ni vill.
Dom som kör Mercedes är inte överdriver duktiga på blinkers heller. Verka ligga en "osynlig gräns" vid bilar som är en bit dyrare än vad vanligt folk har råd med. Såg för ett tag sedan ett äldre herrskap med en 12 cyl. BMW av större modell. Dom parkerade på handikapp parkeringen utanför en ICA-butik (endast en handikapp plats) och stod där med motorn på tomgång medan deras "hushållerska" var inne och handlade. Dom kom samtidigt som jag, men stod kvar när jag körde (hämtade ett paket på posten, några personer före).

Mvh
Lennart
Kom ikapp en jeep-liknande sak idag, modell äldre, som låg 75-80km/h på 90-väg... Ok visst, finns ju dom som är lite väl försiktiga i trafiken vilket är väldigt irriterande, men det som hände en stund senare var vad som skiljde sig mot normala sniglar....

Han(och jag för den delen) skulle svänga vänster, och denne person svänger/kör ut rakt framför en långtradare + 2 bilar i mötande fil........ Det var inte långt undan att det hade smällt där inte... Otäckaste är väl att hade det smällt så hade ju även jag blivit inblandad pga. vägens utformning. >_<

På vägen hem kom jag förövrigt ikapp totalt 2 nyare volvo(en V50 classic och en XC70 D4) vid 2 olika tillfällen som inte orkade mer än 80km/h på denne 90-väg......... Inte ens i nedförsbacke -.-

Sniglar i trafiken är något som verkligen retar mig, såvida det inte finns goda skäl till att köra sakta(blixthalka, nedsatt sikt, snöstorm, whatever), men en klar, torr och solig(solen i ryggen btw) höstdag? nä - då finns det ingen vettig anledning att ligga under begränsningen, såvida man inte vill få påhälsning i bagaget förståss..

Nu låter jag säkert som värsta fartdåren här, men så illa är det faktiskt inte, jag brukar hålla mig till hastigheterna för det mesta :P
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]