Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Den såg fin ut för att ha varigt nergrävd i 47 bast måste jag säga.
Förr var det ganska vanligt att man grävde ner allt från kastruller till bilar när man ville bli av med skrotet det var före miljö partiets tid :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
"osäker på om den går att resturera".... Really..? Dummaste jag hört. Ge bilen till någon som vet vad han gör då. Vafan, folk resturerar ju gamla T-fordar där typ halva karossen är det enda som finns kvar, givetvis helt igenomrostad.

ALLT går att resturera, med mer eller mindre jobb.
Användarvisningsbild
av vetten
Det där med att man grävde ner det det ena och det andra förr vet jag tydligt. På -70 talet så hade jag en gammal Austin A40 futura som blivit stående i ett skjul några år hemma på farsans gård, när han skulle sälja av gården så grävde han upp en stor grop i skogen där bland annat A40-in åkte i och plattades till med grävaren sen åkte det i en massa annat också innan gropen grävdes igen.
Idag går det bara att se en liten upphöjning med stora granar på, så den bilen tror jag inte det är lönt att försöka rädda :D
av llesrof
Det kan mycket väl vara min farfar som sålt den bilen. Han var soldat och veteran från andra världskriget och blev bilförsäljare efter kriget. Han arbetade på Förenade Bil på den tiden sålde många Morris.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & ti[…]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]

Dimljus v70 97

Hemskt gärna.

Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]