Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Just nu Volvo skivor och EBC GreenStuff belägg bak. Blir samma fram men dom är lite för fina för att byta nu.
Jag är nöjd. Har inte kört rally än men ja vet att dom tål flera hårda inbromsningar utan att bli skit som originalet.
Ser fram emot att följa den här tråden. Har kikat på ferodo ds2500 har jag för mig de hette, när mina belägg börjar ta slut. Orginalbromsarna i V40 är verkligen ett skämt, jag kan köpa om de blir dåliga efter flera inbromsningar->värme. Men dessa är ju helt värdelösa redan från första bromsningen. Det är som att de tyckte att bilen är ganska liten och borde klara sig med klena bromsar men min D3 aut väger väl typ 1,6 ton eller mer, den skulle behöva ett rejält kliv uppåt i bromsar. Hoppas lite bitigare belägg kan råda bot på det värsta.
Biltemas sportskivor och volvo original belägg fram just nu.
Håller på uppdaterar till 302 mm skivor fram och går i tankarna på vassare belägg men dessa stuff belägg får dålig kritik på div forum..
Nexus skrev: Håller på uppdaterar till 302 mm skivor fram och går i tankarna på vassare belägg men dessa stuff belägg får dålig kritik på div forum..
Om du menar EBC så är mitt enda råd stay away!
Har aldrig sett så mycket problem med bromsklossar som med dessa, Kvaliten verkar minst sagt ojämn och tveksam.
Har tidigare testat Mintex 1144 men dom var i "vassaste" laget för min körning, dessutom skrek dom något fruktansvärt.

Vad jag testat TarOx beläggen hittills verkar dom lovande, skriker inget nämnvärt (någon enstaka gång gnisslar dom till) samt att
dom tar bra även kalla. Hur dom tar riktigt varma får jag återkomma med när dom är riktigt inkörda först. :)
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & ti[…]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]

Dimljus v70 97

Hemskt gärna.

Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]