Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av fdkelf
För lite över en vecka sedan gjorde jag en beställning på två rostfri nummerskyltshållare från motormännen.

http://mshop.motormannen.se/sv/artiklar ... -stal.html

Jag fick snabbt en orderbekräftelse, men idag kontaktade jag dem och undrade varför beloppet fortfarande inte var draget från kontot utan endast registrerat som skyddad belopp.

Som svar fick jag att m-shopen hade semester och de kunde dröja innan försändelsen skickades. Fick bekräftat att skylthållarna fanns i lager.

Nu undrar jag:

Är det någon annan som har dessa skylthållarna? Är de värda att vänta på?

Om någon har m-shopens rostfria skyltar, så är jag ytterst tacksam för bilder på färdiga resultatet för utvärdering.

Funderar på att cancellera ordern och hitta några andra snygga skylthållare, mottager gärna rekommendationer.

Beställde även en unisynk mobilhållare men den kan hitta på Clas Ohlsson för typ samma pris.
av chrisf
Snart två veckor sen, någon uppdatering? Vill gärna se dem färdigmonterade också :D
av fdkelf
Ja, efter lite om och men dök skylthållarna upp. Hade även beställt en mobilhållare som inte fanns med i paketet. Mailade MM om detta, fick aldrig något svar från dem, men några dagar senare dök den upp i ett separat paket.

Monteringen gick bra. Skall tilläggas att hålen i MM skylthållaren INTE var identiska med den skylten som satt där innan, även om hållayoten ser likadan ut. Så den hamnade någon cm längre ner både fram och back, jämfört med gamla skylten.

Det tog 3 dagar att få skyltarna från transportstyrelsen och kostade 180 kr.

Får ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna, men de är tagna i garaget. Före och efter fram och bak.
Bilagor
IMG_20150709_180636.jpg
IMG_20150709_180636.jpg (1.4 MiB) Visad 468 gånger
IMG_20150709_174311.jpg
IMG_20150709_174311.jpg (406.96 KiB) Visad 467 gånger
IMG_20150709_173606.jpg
IMG_20150709_173606.jpg (883.99 KiB) Visad 475 gånger
IMG_20150709_171905.jpg
IMG_20150709_171905.jpg (1.01 MiB) Visad 466 gånger
av chrisf
Oj! Det där ser ju riktigt stiligt ut :D

Nya skyltarna är inte alltid snygga tycker jag, eftersom de ändra designen på bokstäverna och siffrorna lite grann.. tror det är det som gör att jag inte riktigt gillar dem lika mycket. Plus det uppenbara att mellanrummet försvinner emellan bokstäverna och siffrorna.

Däremot, så tycker jag skyltarna gjorde sig riktigt bra på din bil och skylthållarna var grymt fina på! Speciellt bakluckan där det syns riktigt bra.

Tack för bilderna!

Kostar det inte mer att få nya skyltar heller? Det är ju suveränt :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
fdkelf: Ser bra ut, nu fattas bara det uppdaterade handtaget med kromkanten så har du lite krom till :mrgreen:
Rådlös skrev:Är du medlem i Motormännen eller kan vem som helst handla där?
1. https://www.motormannen.se/
2. M-Shop
3. Uppenbarelse :mrgreen:
av fdkelf
chrisf skrev:Oj! Kostar det inte mer att få nya skyltar heller? Det är ju suveränt :D
Nopp, bara gå in på transportstyrelsens hemsida och beställa. De skickas till folkbokföringsadressen tillsammans med en faktura på 180 kr.

De kom tom i brevlådan.
av fdkelf
Rådlös skrev:Är du medlem i Motormännen eller kan vem som helst handla där?
Vem som helst kan handla, men det är lite billigare för medlemmar.
av chrisf
Formac var ju grymt mycket billigare, ca 94kr för en skylt istället för 249kr.. Den ser ju likadan ut också, är den verkligen likadan också? Någon aning om det?

Appelt styling var ju inte likadan plus mycket dyrare :shock:

Bilbröderna hade ju likadan och något billigare än Motormännen..

Bra med alternativ! :D

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]