Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Någon som testat automatisk fickparkering? Jag har det på min Skoda Superb men inte vågat testa det än :mrgreen:
av waspman
Den fungerar perfekt (hade det på min skoda). Nackedelen är förstås att man glömer bort den ädla konsten att själv kunna fickparkera...
av llesrof
Lucif3r skrev:Automatiskt fickparkering..? Du menar att bilen styr och kör av sig självt? Aldrig I livet att jag skulle lita på något sånt, inte när dom inte ens kan få DRL att fungera på ett vettigt sätt...
Precis. Och på min Skoda fungerar DRL bra eftersom bakljusen är tända. Se annan tråd. Jag får leta upp en lämplig parkering. Men det får bli en annan gång eftersom det inte går ta sig ur stan när man väl tagit sig in. Allt är uppgrävt och det är köer överallt.
av V60D5AWDPolestar
Hade detta I en lånepassat innan jag fick min nuvarande levererad, fungerade mkt bra men man tar sig inte
in I lika små luckor som man kan göra när man parkerar "själv"
Användarvisningsbild
av Funk
Det fungerar utmärkt i min V40, men jag behöver inte använda det så ofta...

/Thomas
av llesrof
Jag har fickparkerat Alldriven en gång sedan jag köpte den och då glömde jag av att funktionen fanns där. Jag fickparkerar inte så ofta eftersom jag i möjligast mån undviker de centrala delarna av stan.
Användarvisningsbild
av crumpets
Har det på V40:n. Funkar kanon. Inte använt den på ett år dock... När jag är tveksam till om en lucka verkligen är stor nog har jag kört den.
av volvo244gle
Hur fungerar detta? Bara trycka på en knapp och luta sig tillbaka?
Är systemet ihopkopplat med SRS-sensorerna för att känna av när det tagit stutt i bilen framför eller bakom? :lol:
Nej men säkert ett utmärkt hjälpmedel, som med mycket annat.

Personligen så tycker jag styrservo är lyx och fullt tillräcklig hjälp vid fickparkering. ;) Inte kul nu när man kliver ur genomsvettig efter att ha rattat in bilfan i en alldeles för trång lucka.
Användarvisningsbild
av Jahaja
Man trycker på knappen för fickparkering, sen kör man längs med gatan medan bilen scannar fickorna och när bilen anser att man passerat en plats som är tillräckligt stor så säger den stanna och lägg i back. Det bilen gör är att styra, man sköter själv gas och växling.

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]