Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hepp!

Idag på hemvägen märkte jag att det pulserade lite konstigt och när jag kom ner i garaget och gick runt bilen så såg jag en ganska fet skruv på mitten av däcket. Dvs ingen liten spik utan en ganska stor skruv.

Frågor!

Borde gå att laga va? Nu tog jag ingen bild men den sitter mitt i däcket, inte på sidan.
Vågar man köra till däckverkstad (ett par km)? Förutsatt att det inte pyst ut under natten? Eller ska jag behöva orka dra på nödhjulet :evil:
Har du luft kvar i däcket kan du köra.. Skulle inte kört så snabbt dock... :)
Jag fick också en skruv i ett däck för nått år sen. Det blev platt under natten mem jag pumpade upp det på morgonen och klarade mig till dävkverkstan.. Har också bara ca 3km.
Jag har inte varit nere i garaget idag, får se i em hur det ser ut. Har ingen pump så om det pyst ut finns ju inga alternativ.

Det är ju så låg profil, vore kanske obra om bulten är så lång att den stöter emot insidan av hjulet.
Lagade han på plats? Inte med plugg då utan fyllde med nåt antar jag?

Det var helt flat så hade inte så många alternativ än att dra på nödhjulet. Eller jag hade väl kunnat ringa Volvo assistans men det kändes bara jobbigt.

Bild

Hyfsat saftig skruv som sagt, men det gick att laga!

Bild
Jahaja skrev:Lagade han på plats? Inte med plugg då utan fyllde med nåt antar jag?

Det var helt flat så hade inte så många alternativ än att dra på nödhjulet. Eller jag hade väl kunnat ringa Volvo assistans men det kändes bara jobbigt.

Bild

Hyfsat saftig skruv som sagt, men det gick att laga!

Bild
Jo, han tog en skruvmejsel och skruvade ur skruven, borrade, och satte i plugg. Två gånger har de lagat med plugg på plats. Många punktering blir det...
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]