Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hmm, får käslan av att man slänger in funktioner pga att man inte kan/vill ta ut mer effekt
ur motorerna.
Ja det är lite tråkigt att man erbjudar saker som borde vara standard.

Om jag läser rätt blir en del av polestar mjukvaru i växellåda osv. Det kommer jag inte att betala för. Isf. vill jag hellre ha bmw etc.
"förbättra körupplevelsen", "körbarhet i mellanregistret", "gasrespons" och "körupplevelse" några gånger till säger väl det mesta. Vad jag skulle vilja veta är vad "växlingsprecision" på en automatlåda innebär. Växlar lådan inprecist utan polestar? Eller menar man att man har sparat de bäst valda växlingspunkterna till polestarmjukvaran och att sportläget får något mellanting mellan D och S?

Börjar kännas väldigt mycket som DLC-tillägg till spel där själva spelet kostar lika mycket som förut men för att få hela upplevelsen så måste du "låsa upp" olika funktioner för att få saker som borde inkluderats med bilen till att börja med, även då diverse mjukvaror som måste laddas på Volvo för en mindre rimlig peng. Högre effekt med polestar, visst. Men inte "växlingsprecision" och gasrespons.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]