- mån 27 apr 2015, 19:39
Nu har jag i flera veckor letat efter en V70 MY 1999-2003.
Jag har nog varit över flera läni jakt på en någorlunda välskött bil,
men vad upptäcker jag, det ena "vraket" efter det andra.
Sällsynt med bilar där allt funkar eller där det mesta är med, tänker på detta
med fjärrkontroller o antal nycklar till exempel. Inte en enda bil har haft 3 nycklar o 2 fjärrisar!!!
Börjar med att titta på Bromsskivorna runt om startar upp o kollar under huven.
Oljelocket av o möts av svart gegga i samtliga fall. ACn är sällan fungerande, övertryck i Vevhusventilationen,
handbromsar som lagt av. Lysen som pekar åt Tjootaheiti om det öht. lyser. Dokumentation på vad som gjorts de senaste 5 åren...finns inte.
Jag tror ni förstår.....
Är det lika illa för samtliga bilar eller är rentav V70 ägarna värre än den "normala" bilisten?
Kan det till och med vara Bilfirmorna som fullständigt ger blanka den i enkla saker som bilnycklar ?
Jag menar ju att en bil som det bara finns 1 nyckel till utan fjärr är osäljbar då vi alla vet priset på nycklar o fjärrkontroller
med inprogrammering osv.
Ja mina funderingar går till "idiothandlare" som inget begriper eller nonchalant V70 ägare ?
Hur är era erfarenheter vid köp av "begagnad" bil?
Jag förstår att det rör sig om 12-15 år gamla bilar men sköts dom så illa i huvudsak?
Jaja tankarna far o kanske skall man leta annat bilmärke men tror utan att veta att det är änn värre med gamla Cittror, Peugeot, Toyotas osv ?
Jag har nog varit över flera läni jakt på en någorlunda välskött bil,
men vad upptäcker jag, det ena "vraket" efter det andra.
Sällsynt med bilar där allt funkar eller där det mesta är med, tänker på detta
med fjärrkontroller o antal nycklar till exempel. Inte en enda bil har haft 3 nycklar o 2 fjärrisar!!!
Börjar med att titta på Bromsskivorna runt om startar upp o kollar under huven.
Oljelocket av o möts av svart gegga i samtliga fall. ACn är sällan fungerande, övertryck i Vevhusventilationen,
handbromsar som lagt av. Lysen som pekar åt Tjootaheiti om det öht. lyser. Dokumentation på vad som gjorts de senaste 5 åren...finns inte.
Jag tror ni förstår.....
Är det lika illa för samtliga bilar eller är rentav V70 ägarna värre än den "normala" bilisten?
Kan det till och med vara Bilfirmorna som fullständigt ger blanka den i enkla saker som bilnycklar ?
Jag menar ju att en bil som det bara finns 1 nyckel till utan fjärr är osäljbar då vi alla vet priset på nycklar o fjärrkontroller
med inprogrammering osv.
Ja mina funderingar går till "idiothandlare" som inget begriper eller nonchalant V70 ägare ?
Hur är era erfarenheter vid köp av "begagnad" bil?
Jag förstår att det rör sig om 12-15 år gamla bilar men sköts dom så illa i huvudsak?
Jaja tankarna far o kanske skall man leta annat bilmärke men tror utan att veta att det är änn värre med gamla Cittror, Peugeot, Toyotas osv ?
XC90 2,5T/AWD/ Automat,
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]