Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Min fru har en liten Hyundai i10 där man kan riskera att glömma att stänga av all instrumentbelysning. Det är kopplat så att om man har instrumentbelysningen tänd så måste man manuellt stänga av detta via blinkers spaken.
Funderade på att fråga vid nästa service tillfälle om de kunde koppla om detta så att all belysning släcks när man drar ur nyckeln. Är det ett stort jobb som tar tid och därmed kostar en hel del?
Man kanske kan klara av att göra det själv?
Är det ingen summer som varnar man har lysena på? Många japps har att man måste vrida om spaken för få instrument belysningen men då brukar det vara en summer som ljuter om man tar ur nyckeln med lyset på!!!!
Inte säkert att det ska vara summer. Flertalet Volvomodeller saknar det exempelvis. (Ironiskt nog eftersom de gärna piper om en massa annat)
Om du lämnar bilen med parkeringsljus på är även instrumenten tända. Åtminstone alla Volvo jag ägt. Inte heller ljuder någon summersignal.
Fast om man valt parkeringsljus så vet man väl det så varför ska det i så fall varna? Parkeringsljus är ju inget man ska köra omkring med så då vrider man väl över till det precis när man parkerar bilen så känns väl onödigt att bilen i så fall påpekar det uppenbara?
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]