- tis 21 apr 2015, 17:56
köppte en v50 d2 2011 som gått 4 tusen mil för 140 tusen förra sommaren.
jag är nöjd med bilen,bränsleförbrukning.körglädje mm.
men hur e de med kvaliten på nyare bilar.
de verkar va snorfullt på bilverkstäderna va ja har förstått.
o de e kanske inte undra på.
ja köppte den förra sommaren,efter 2 månader fick den bärgas till verkstad då motorlampan lös.
de va nån givare till partickelfiltret som dom gick byta.
förra veckan såg jag att volvomärket fram i grillen åkt bort,ringde volvo o de fanns inga lösa klistermärken utan man får byta hela emblemet.
i dag när den gått 4 tusen femhundra så får ja inte i växlarna,så bärgaren va o hämtade den nyss.
som tur väl e så fick jag med en xtraförsäkring på köpet när ja köpte den .värde 1900 kr som täcker felen,utan självrisk.
och servade på volvo för en månad sen ,så bärgningen kostar inget heller.
men va e de frågan om.
ja har bekanta som har både volvo o andra bilmärken som i princip står på verkstad jämt.
eller bokstavligen trillar isär.
plast som losnar o böjer sej,hjullager som e slut efter tre tusen mil.
vist ,de e ju mer finesser o elektronik på bilarna i dag,men växellådor som rasar efter femtusen mil.2 år gamla bilar som rostar.
ja listan kan göras lång.
ja tycker hela bilindustrin borde skämmas.
folk köper bilar för hundratusentals kronor o så e de garantier på 2-5 år.
en motor eller växellåda som har skötts med service, som rasar borde gå på garantin minst till dom gått 20-30 tusen mil.
ville bara skriva av mej lite,om hur missnöjd ja e me nya bilar.
har bara kört äldre bilar innan 745 -88a saab 9-3 -99a v70 -98a o dom bara går o går,förutom byte av slitagedelar mm såsom olja filter bromsskivor.
sen om en växellåda rasar på en bil som e 20 år o gått 30 tusen mil,må va hänt.
men bilar i dag e ju bara skit
jag är nöjd med bilen,bränsleförbrukning.körglädje mm.
men hur e de med kvaliten på nyare bilar.
de verkar va snorfullt på bilverkstäderna va ja har förstått.
o de e kanske inte undra på.
ja köppte den förra sommaren,efter 2 månader fick den bärgas till verkstad då motorlampan lös.
de va nån givare till partickelfiltret som dom gick byta.
förra veckan såg jag att volvomärket fram i grillen åkt bort,ringde volvo o de fanns inga lösa klistermärken utan man får byta hela emblemet.
i dag när den gått 4 tusen femhundra så får ja inte i växlarna,så bärgaren va o hämtade den nyss.
som tur väl e så fick jag med en xtraförsäkring på köpet när ja köpte den .värde 1900 kr som täcker felen,utan självrisk.
och servade på volvo för en månad sen ,så bärgningen kostar inget heller.
men va e de frågan om.
ja har bekanta som har både volvo o andra bilmärken som i princip står på verkstad jämt.
eller bokstavligen trillar isär.
plast som losnar o böjer sej,hjullager som e slut efter tre tusen mil.
vist ,de e ju mer finesser o elektronik på bilarna i dag,men växellådor som rasar efter femtusen mil.2 år gamla bilar som rostar.
ja listan kan göras lång.
ja tycker hela bilindustrin borde skämmas.
folk köper bilar för hundratusentals kronor o så e de garantier på 2-5 år.
en motor eller växellåda som har skötts med service, som rasar borde gå på garantin minst till dom gått 20-30 tusen mil.
ville bara skriva av mej lite,om hur missnöjd ja e me nya bilar.
har bara kört äldre bilar innan 745 -88a saab 9-3 -99a v70 -98a o dom bara går o går,förutom byte av slitagedelar mm såsom olja filter bromsskivor.
sen om en växellåda rasar på en bil som e 20 år o gått 30 tusen mil,må va hänt.
men bilar i dag e ju bara skit