Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rasterman
Hejsan ,jo det är så här att vi ska köpa en bil,har kollat på en s60 -02 den har gått ca3800mil,har kollat upp bilen på vägverket och den verkar ok (av den infon man får där dvs),,men den har haft 5 ägare,,,jag kan absolut inte någonting om bilar,men jag tycker 5 ägare låter mycket på ganska få mil.är det något att bry sig om eller ?

Mvh Björn
av Noodles
Import?

3800mil på 5ägare låter som sagt lågt.

Prova skicka ett PM till branx, innehållande regnummer så kanske han är snäll och kollar om han kan få fram annan info än VV. ;)
av haxpet
För ca 1½ år sedan så köpte jag en S60 som var -02. Den hade haft 5 ägare enligt vägverkets hemsida.

Men tre av dom var olika finans bolag som ägde bilen medans den var till salu, så det var egentligen bara 2 riktiga ägare före mej. Det kan vara värt att försöka få tag på en lista som visar dom olika ägarna. Det fick nämligen jag av min säljare.

Idag om man köper en ny bil men inte betalar hela summan med en gång utan har bilen på avbetalning så brukar det ju vara det finans bolag som beviljat krediten som står som ägare tills du har betalat av bilen, då blir den din. Detta skulle ju medföra att bilen har haft två ägare i registret men bara en ägare i verkligheten.

Så be att få ett fulständigt utdrag på bilens ägare. Det kan ju vara så att antalet "verkliga" ägare är mycket lägre.
Användarvisningsbild
av rasterman
Mors,Den är svensksåld,och det är 3 privat personer som har haft den,var på firman och snackade osv idag,,och allt ser fint ut.

Tackar och bugar för den övriga infon jag fick av branx.
Ökad komfort med 17”

Har sett väldigt många annonser med jus[…]

Front v70 stöldbegärligt

V70 från 2000 och framåt har varit h&a[…]

Skumt fel b230ft

Hur myckel laddade turbon INNAN byte av toppacknin[…]

Tack för svaren, skall skruva lite i helgen o[…]