Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Finns det ingen display för meddelanden, eller är det bara blinkande lysdioder? I så fall måste det väl vara ganska meningslöst. Och hur långt bakåt fungerar den? Kan man använda den på en nittiotalsbil?
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Flyttar till Allmän Bildiskussion då frågan inte är modellspecifik!

//David
Användarvisningsbild
av milktrucker
förklädd så kallad super dice eller dice pro, dvs inget jag sett hos volvoverkstäderna.

överdrivet pris också
Bild

en förklädd sådanhäran som kostar 1000 kr på ebay
Jag har en Super Dice Pro+ och den kan i princip allt det där, men att släcka servicelampan har jag inte lyckats åstadkomma med den.
Det kan man göra utan den på årsmodeller från 2000 och nyare (har jag för mig, och jag har en V70 från 2004), och det gäller över lag att det ska vara årsmodeller från 2000 för att den ska kommunicera fullt ut med alla enheter. Och mjukvaran styr hur pass nya Volvo-bilar du kan koppla upp den mot (2013A räcker till tidiga 2013 årsmodeller och 2014 till 2014 årsmodeller).
Volvos personbilsdieselbilar har lite andra databussar i kommunikation så därför behövs en Super Dice Pro + med annan hårdvara för att kunna läsa och kommunicera med dessa bilar.
Tittar man på E-bay så står det i beskrivningen att de också kan läsa Volvos Dieselbilar, och den är lite dyrare.
Erik, om det skulle vara sant som du skriver skulle det innebära att volvos egna inte skulle fungera ihop med volvos dieselmotorer
ErikT skrev:Jag har en Super Dice Pro+ och den kan i princip allt det där, men att släcka servicelampan har jag inte lyckats åstadkomma med den.
Det kan man göra utan den på årsmodeller från 2000 och nyare (har jag för mig, och jag har en V70 från 2004), och det gäller över lag att det ska vara årsmodeller från 2000 för att den ska kommunicera fullt ut med alla enheter. Och mjukvaran styr hur pass nya Volvo-bilar du kan koppla upp den mot (2013A räcker till tidiga 2013 årsmodeller och 2014 till 2014 årsmodeller).
Volvos personbilsdieselbilar har lite andra databussar i kommunikation så därför behövs en Super Dice Pro + med annan hårdvara för att kunna läsa och kommunicera med dessa bilar.
Tittar man på E-bay så står det i beskrivningen att de också kan läsa Volvos Dieselbilar, och den är lite dyrare.

Många dumheter !!!
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]