Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

http://www.kar-boproducts.se/dackmaskin ... in-manuell

Hittade den även på annat håll här i Sverige för 1250. Fortfarande samma maskin fast med annan lapp klistrad på.
Och SÅ MÅNGA andra produkter även i EU kostar mycket mindre utanför Sverige. Värt att tänka på.

Just denna kan man köpa på Harbor Freight i USA för 40 dollar. EXAKT samma. Antagligen tillverkad i Kina.
Bilagor
Däckmaskin.JPG
Däckmaskin.JPG (43.53 KiB) Visad 7065 gånger
Problemet är ju att om du köper den från USA så skall du ju lägga på kostnader
för tull ock moms kanske även importavgifter dessutom blir nog frakten dyrare.
Det är inte ofta det lönar sig att ta hem från USA
leiwi skrev: Det är inte ofta det lönar sig att ta hem från USA
Beror på vad man köper och vilket fraktsätt man väljer.
Man får helt enkelt kolla och tänka lite och inte bara trycka på köp och acceptera fraktkostnad och tro att säljaren är din bäste vän och gör allt för att du ska få billigast fraktsätt.
Beställde jänkedelar med ca vikt 100 kg som totalt kostade ~12000 sek landat i garaget.
Samma grejer köpta här i Sverige skulle kostat ~25000.
Men ska man handla en grunka för 40$ så lär frakten va klart dyrare på en sån grej .
Sen kommer som nämnts tull,moms osv åxå
Skulle nog säga att sverige är väldigt dyrt på mycket som bara i övriga EU är bra mycket billigare. Däck och verktyg till exempel.
Sen undrar jag varför vi inte har dessa grejer i Sverige? Vill vi inte byta däck själva? Vill vi betala tiotusen spänn för en däckbytarmaskin som är hel(halv)automatisk?
Eftersom det är Kinatillverkat alltihop funderar jag på varför vi inte är intresserade av sådana här maskiner? Biltema, Verktygsboden, Jula? - nåt att sälja kanske?

Idag såg jag även att samma företag som är länkat i mitt inlägg säljer balanseringsmaskinen som kostar 40 dollar i USA, för 3000 kronor den med. Även med frakt är dessa två billigare att ta hem från USA, eller från England, än att köpa i Sverige. Och sen känslan av att ha köpt en tretusenkronorsmaskin och upptäcka att den egentligen är värd 250 spänn... Grattis - här har du duncehatten.

Kom just på att jag ju har polare i USA... :roll: Ska se om de kan skicka som "gåva"...
Om man har den engelskspråkiga benämningen kan man alltid söka den på Amazon i England. http://www.amazon.co.uk/ Dom säljer inte bara böcker och CD-skivor. Något pris vågar jag inte uttala mig om eftersom jag inte vet sökordet. Men det är säkert billigare än i Sverige. England är ett EU-land så det blir ingen tull. Dom är lite serviceinriktade också.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]