Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nya eller gamla loggan, vilken ser bäst ut?

Nya
18
41%
Gamla
26
59%
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
Såg XC70-reklam på TV:n nyss och fick se att Volvos logga inte ser ut som den har gjort. Så jag surfade in på volvocars.se och för att titta på loggan och insåg då att de verkligen har bytt ut den!! :shock: Personligen så tycker jag att den ser, förlåt mig men den ser ju helt förjävlig ut. :???:
Den skriker ju Kina, ser verkligen otroligt fattig ut och inte ett dugg premium som Volvo vill vara nu för tiden. Startar en omröstning för att se om jag är ensam om denna åsikten. :oops:

Gamla till Vänster.
Bild
Senast redigerad av 1 VolvoMotor, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av vetten
Men kineserna fattar ju inte vad Volvo handlar om för oss dom tror ju bara att dom kan göra vad dom vill nu när dom köpt Volvo men deras logga är FUL ?:-/
av llesrof
Den högra är den nya va? Den ser sobrare ut en den vänstra. Den ser inte lika billigt bling-bling ut. En nya känns lite kyligare, mer återhållsam och stram. Den känns fräschare helt enkelt. Det spelar nog ingen roll vad kineserna gör med Volvo, de där gamla stofilerna som tycker att Volvo 940 är världens bästa bil kommer ändå tycka att allt kineserna rört vid på Volvo är skit.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tycker nog att den nya känns mer elegant. Man ser hela cirkeln och ingen "påklistrad" text som tidigare utan i samma nivå.

Sen antar jag att det inte är ett ensamt beslut. Både lastvagnar och buss mm. kommer väl också byta logga, de bör ju också ha haft något att tycka till om och inte bara Kinas beslut
Användarvisningsbild
av Variosboy
Den nya är enligt min mening snyggare.
Den gamla ser uppblåst och överarbetad ut.
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
llesrof skrev:Den högra är den nya va? Den ser sobrare ut en den vänstra. Den ser inte lika billigt bling-bling ut. En nya känns lite kyligare, mer återhållsam och stram. Den känns fräschare helt enkelt. Det spelar nog ingen roll vad kineserna gör med Volvo, de där gamla stofilerna som tycker att Volvo 940 är världens bästa bil kommer ändå tycka att allt kineserna rört vid på Volvo är skit.
Japp, den högra är den nya. Men jag förstår inte varför Volvo vill dra sig tillbaka och gömma sig med denna nya logga men vill bli premium med bilarna? Går ju emot sig själva. ?:-/ Volvo behöver ju kaxxa till sig och då är ju inte den nya loggan någon höjdare eftersom att den ser betydligt mesigare ut än den gamla. Ibland fattar man inte hur tankegångarna går för dom som sitter och beslutar. :oops:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Less is more helt enkelt, inte konstigare än så!

Dessutom "jobbar" ju en logga ihop med resten av produkten, och bygger på så vis en helhet.

Sen finns det ju såklart en till aspekt, och det är uppmärksamhet, och denna tråd är ju ett mycket tydligt tecken på att dom lyckats få igång en debatt!

Jag menar, det är bättre att man i tex media skriver om Volvos nya vs gamla logga än att de skriver något om något annat märke.

All reklam är bra reklam som klyschan säger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nya ser enligt mig lite mer elegant och lyxig ut! Less is more är ju något som brukar tillämpas på lyxig design och loggan ska ju motsvara bilarnas designspråk tycker jag. Den sitter som en smäck på nya XC90 som är FET! 8) Därför gillar jag nya loggan bättre!

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]