Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Karainga
Hejsan!

Står i begrepp att köpa ny bil :D Det kommer att bli en V60 D4!

Vad jag förstår har Volvo div. kampanjer lite då och då, t.ex. vinterhjul på köpet och dylika erbjudanden. Är det någon som vet på ett ungefär hur ofta dessa kampanjer förekommer/hur ofta de byter kampanj? Vill ju inte så gärna gå miste om ett bra erbjudande (vem vill det), har ingen direkt brådska att beställa. Bilhandlaren kunde (ville?) inte säga hur ofta de har kampanjer men någon här kanske har en uppfattning :wink: T.ex. vinterhjulskampanj, har detta varit återkommande varje höst typ?

Tar också gärna emot tips o råd vad gäller beställning av ny bil, om ni har något ni vill dela med er av :)

Vänliga hälsningar,

Karainga
Användarvisningsbild
av crumpets
Känns som det är vinterhjulskampanj varje år mer eller mindre. Är det inga bra erbjudanden just nu är det bara att vänta, det kommer garanterat någon kampanj inom ett par tre månader som värst.
av Karainga
Vet att de har erbjudande på V60 D4 AWD men just AWD är inte aktuellt... Borde ha skrivit det från början :)
av Karainga
crumpets skrev:Känns som det är vinterhjulskampanj varje år mer eller mindre. Är det inga bra erbjudanden just nu är det bara att vänta, det kommer garanterat någon kampanj inom ett par tre månader som värst.
Tack för ditt svar :)
Användarvisningsbild
av crumpets
AWD är annars grymt bra för andrahandsvärdet. Bilar med fyrhjulsdrift har ett helt orimligt prispåslag på begmarknaden i Sverige. Kunde jag få det för ett bra pris på en nybil hade jag inte tvekat en sekund. Men det är såklart du som bestämmer vad du vill ha i din egen bil :)
av Karainga
crumpets skrev:AWD är annars grymt bra för andrahandsvärdet. Bilar med fyrhjulsdrift har ett helt orimligt prispåslag på begmarknaden i Sverige. Kunde jag få det för ett bra pris på en nybil hade jag inte tvekat en sekund. Men det är såklart du som bestämmer vad du vill ha i din egen bil :)
Bra tips! Dock är jag inte så sugen på den extra bränsleförbrukningen AWDn medför...
av Karainga
Karainga skrev:
crumpets skrev:AWD är annars grymt bra för andrahandsvärdet. Bilar med fyrhjulsdrift har ett helt orimligt prispåslag på begmarknaden i Sverige. Kunde jag få det för ett bra pris på en nybil hade jag inte tvekat en sekund. Men det är såklart du som bestämmer vad du vill ha i din egen bil :)
Bra tips! Dock är jag inte så sugen på den extra bränsleförbrukningen AWDn medför...
Samt skatten 8)
av Herkulez
Speciellt på XC-modeller
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vinterhjulskampanj brukar väl vara efter nyår? Då dom vill få bort "gamla" vinterdäck inför sommaren

/Kalle
av Karainga
~Kalle~ skrev:Vinterhjulskampanj brukar väl vara efter nyår? Då dom vill få bort "gamla" vinterdäck inför sommaren

/Kalle
Ok, tack för svar :)

Har fått en offert med rätt bra rabatt nu (tror jag? 10,6 %) så jag slår nog till inom kort ändå.

// Karin
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]