Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Igår var det översvämning i Malmö. Tyvärr var jag tvungen att ge mig ut och köra för att lämna och hämta frugan på hennes jobb eftersom bussarna var inställda. Vid något tillfälle var jag tvungen att köra igenom en vattensamling. Vet inte hur högt upp den gick på bilen. Tror inte att det var så farligt. Idag berättade en arbetskamrat att katalysatorn lätt kan packa ihop om den blir snabbt nerkyld av vatten. Jag känner mig orolig för detta. Det är ju dyrt som fanken att byta katalysatorn. Är det någon som har erfarenhet eller känner till något om vattnets påverkan på katalyssatorn.
har hört om det där jag med. du skulle ju kunna testa avgasvärdena om den blivigt skadad borde det väl troligen synas då
kan man ju tycka iaf.

stavningen Bjur ja på hasse.
Om katten skulle vara känslig för snabb nedkylning av typ vatten så skulle den ju inte funka i vårt klimat måste vara betydligt snabbare nedkylning att köra i vinterväglag.
vetten skrev:Om katten skulle vara känslig för snabb nedkylning av typ vatten så skulle den ju inte funka i vårt klimat måste vara betydligt snabbare nedkylning att köra i vinterväglag.
Inte riktigt samma sak väl. I kall luft kommer väl kattens temperatur att stiga och sjunka på ett lugnare sätt. Med vattnet kanske man kan jämföra med att spola vatten på en varm stekpanna. Då blir det en snabb temperaturförändring.
Luftintaget innanför grillen. Om man verkligen är envis så går det nog att få igenom vatten till insuget och vidare in i cylindrarna. Där får kolvarna det svårt att komprimera vattnet.
Men jag har aldrig hört om någon som har lyckats med det, någon som har det?
taxi skrev:Luftintaget innanför grillen. Om man verkligen är envis så går det nog att få igenom vatten till insuget och vidare in i cylindrarna. Där får kolvarna det svårt att komprimera vattnet.
Men jag har aldrig hört om någon som har lyckats med det, någon som har det?
Det låter bra.
Arnold skrev:
vetten skrev:Om katten skulle vara känslig för snabb nedkylning av typ vatten så skulle den ju inte funka i vårt klimat måste vara betydligt snabbare nedkylning att köra i vinterväglag.
Inte riktigt samma sak väl. I kall luft kommer väl kattens temperatur att stiga och sjunka på ett lugnare sätt. Med vattnet kanske man kan jämföra med att spola vatten på en varm stekpanna. Då blir det en snabb temperaturförändring.
Men det är väl inte bara kall luft som "sprutar" upp på katten vintertid utan kall issörja vid slask.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]