Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ingesjo
Hej
Hur har ni det med ovanliga bilar ni kört/provkört ,,, alltså sådana det bara finns-funnits ett fåtal av på Svenska marknaden.
Eventuellt aldrig funnits ...
Kan vara en riktigt ovanlig Volvo exempelvis P1900. eller en (O) vanlig 240a med en märklig sammansättning (inget hemmabygge)
Jag bidrager med att jag just nu kör en Chevrolet Vectra 2,4 i ,, troligen tillverkad i Argentina..
Mitt omdömme , ursäkta ordvalet:
Djävla skit bil.
Skinn imitation...
Trött.
av Lövet
MT-LB
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan ju säga att sämsta "udda" bil jag kört och skruvat med var en chrysler lebaron Turbo runt årsmodell 1990 om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
av sura56
Formel 1 Arrrows A23 2002

Bild
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
När vi ändå är inne på gröna skönheter så slänger jag in TGB30!! :-)

//David
av Amarace
Får man säga gröna varianter så har jag kört
Tgb 11, 13, 20, 30, 40
BV 202, 206, 308 (har jag för mig, var på test när jag gjorde lumpen, hade merca turbodiesel, var två stycken vi brukade frakta runt)
O en del annat udda, var på Transportcentralen så det blev allt möjligt man fick testa :)

Så den mer udda va väl just BV308, vet inte om dom köpte in dom eller hur det blev.

Icke gröna har jag nog inte kört nåt ovanligt, inte vad jag kommer på. De ä klart, Volvo 265 finns ju under 200st kvar av i sverige, så på ett vis är den ju lite udda ;) (262C är vanligare)
Användarvisningsbild
av Mabuse
Inte just denna men en likadan (nästan). Den hade fått ett motorbyte: ut med sexan och i med en v8. Den var lite vinglig i framvagnen efter den uppgraderingen. :shock:

Plymouth Belvedere -54

Bild

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]