Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag planerar att importera elektriska termosar som kan värmas i bilen, och jag håller nu på att testa kvalitén på dem. Här är exempel på hur de kan se ut:
1.jpg
1.jpg (44.32 KiB) Visad 410 gånger
,
2.jpg
2.jpg (43.59 KiB) Visad 420 gånger
Lite specifikationer gällande termosen:
-Rymmer 850 ml
-Vikt: 850 g
-Material: Rostfritt stål
-Storlek: 258mm x 118 mm
-Maxtemperatur: 100 grader Celsius (Det ska ta ca 25 minuter att värma till 100 grader)
-Ska finnas i både 12 V och 24 V
-Tillverkaren menar att man kan få termosen i valfri färg.

Jag skulle gärna vilja ha er input på vad ni tycker om konceptet att ha en elektrisk termos i bilen och om det är något som ni hade kunnat tänka er. Om det är något ni skulle vilja ha ändrat eller förbättrat, ge gärna den inputen också :)

Mvh Gabriel
Input finnes här :-)
Detta finns väl redan på Amazon i Uk vad jag vet i alla fall..
Samt på 24.se (99:-)
Vänd på det hela i stället,, så man kan kyla eller ännu bättre en version där man kan välja på antingen kyla eller värma i samma Termos..
Den bör vara formad på insidan så man får plats med 2st 33cl burkar på höjden.
Då går det att få i en hel del andra förpackningar även de små mjölkpaketerna..
Det ser ut som en cool pryl men jag hade nog inte köpt en av den anledningen att när jag tar med mig termos på lång biltur är det ofta varmt fortfarande efter flera timmar så jag behöver helt enkelt inte hålla den varm elektriskt. I provfordon där vi varit ute på 12timmarspass är det dock riktigt nice med 24 volts kaffebryggare!
Köpte en för många år sedan, men den har bara legat och har aldrig kommit ut i bilen

Låg effekt gör att det tar fasligt lång tid att värma (25min). Man kan ju max plocka drygt 100 watt i cigguttaget.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har en termos från ICA, fyllde den med kaffe på morgonen (På Gotland) senare tog jag sista koppen 6 timmar senare, fortfarande riktigt varmt. :-} Skulle man behöva så kan man bara fylla på termosen på en mack eller liknande. Jag betalade under hundringen för den! Hur smakar kaffet i den eltermosen efter 8-10 timmar?
En bekant köpte en sån för att få varmt vatten till ungens nappflaska utmed vägarna.
Känner nog fler som använder dom till soppa och välling än till kaffe.

Kaffet ordnar man genom att skruva av kylarlocket och i med fyra rejäla nävar pulverkaffe.
Varvstopp i tre minuter så är det bara att tappa av.
Min input är en fråga hur ska du marknadsföra detta mot en produkt som de flesta (vad jag vet) äger, en klassisk termos. Man fyller den med varmt vatten och låter den stå i 15 min för att sedan fylla med den varma drycken som man ska ha med. Enkelt och bra. Detta ska du slå i den marknadsföring.

Fördelar: Man kan värma strax innan man ska bruka innehållet samt slipper värma innan avfärd.
Nackdelar: Bökigt att ha extrasaker i bilen. Sladd som ska viras in/ut. Den måste stå upp vid värmning (antar jag), kanske inte passar så bra på den slingriga vägen till vandringsleden?

Är detta för en extrainkomst eller sysslar du med att importera prylar?

För mig löser detta inga problem tyvärr. Min termos passar dessutom i dryckeshållaren mellan sätena. Hur som, lycka till med termosarna. :D
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]