Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse9988
Min roliga bil gick igenom besiktningen igår utan anmärkning!
10614772_918634414820250_347813567_o.jpg
10614772_918634414820250_347813567_o.jpg (557.29 KiB) Visad 357 gånger
Toyota MR2 SMT -01
Användarvisningsbild
av Nexus
Widebody och vingen ser man ju inte på en vanlig MR2:a.
Minns när modellen kom och man fick provköra chefens demo .Vad cool man tyckte den var och grymt direktstyrda är de och fina fasta växellägen.
vad har hänt med luftintaget på sidan?
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Spoilerkitet är vad jag vet unikt och ingen annan har det. Luftintaget ser ut som det ska vad jag vet. Avgassystemet är inte original heller då jag har dubbla rektangulära pipor. Det ställer till det nu när avgassystemet börjar ge upp. Det går inte att få tag på. Jag lappar och lagar istället så länge.
Användarvisningsbild
av SvenB
Snygg bil. Jag "Googlade" på Toyota MR 2, på bilder där ser det ut att finnas en svart insats i luftintaget.
av Clonetom
Personligen tycker jag den äldre (91-95) modellen är klart snyggare och inte så "tantbilsutseende" :D men det är en smaksak såklart.
Samma gäller får de påskruvade skärmbreddarna som känns opropotionella i mina ögon men som sagt smaken är olika
Bild
Användarvisningsbild
av vetten
Påminner ganska mycket om en nyare MG, lite "tantbus" kanske men jag skulle gärna ha en sån som sommarbil, synd att det inte är lite mera ponnys under huven, en turbo skulle väl inte vara fel i den.
Användarvisningsbild
av Nexus
SvenB skrev:Snygg bil. Jag "Googlade" på Toyota MR 2, på bilder där ser det ut att finnas en svart insats i luftintaget.
Ja vad jag kan minnas så var det svart från fabriken. På våran demo var de stulna när bilen kom med motortransport. :evil:
Det kanske bara är solblekt eller dåligt lackat silver? Snyggast är ha det i bilens färg anser jag .
Dubbla pipor finns köpa som tillbehör till MR2 an
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Lite info:

Det är en 1,8 liters 4:a med 140 hk. Tro mig när jag säger att där är kraft så det räcker till bilens vikt på ca: 1000 kg. Den normala motorn finns där av en anledning och det är för att bilen inte skulle vara svindyr i försäkring och med en motor direkt tagen från Corollan var produktionskostnaderna lägre. Bilen är byggd så långt det var möjligt med standardkomponenter redan tillgängliga till andra Toyotabilar.

Fälgar från en Corolla från den tiden passar rakt på bilen t ex. Bromsarna är samma som på andra Toyotabilar. Däcken är inte extrema på något sätt där bakdäcken visserligen är bredare än de där fram men att det är 185-profil fram beror på att styrresponsen blir bättre och kvickare då. Gen 3 fick lovord i alla tester då i början på 2000-talet när den lanserades.

Vad som däremot fick skit 2001 var den då lanserade SMT-lådan (tillval) som ansågs växla upp för sakta. Det kan jag, med just den lådan, hålla med om men det är en vanesak tycker jag. Man växlar i varje fall fortare än om man haft en kopplingspedal, det är säkert. Och att trycka på knappar i ratten för att växla tycker i varje fall jag är coolt! :)

Vad gäller luftintagen på sidan så har jag inte reflekterat över färgen men när jag nu googlar så ser jag att alla bilder på bilen har svarta intag. Och då kom jag på precis nu att de silverfärgade intagen måste ha kommit i ett kit tillsammans med de otroligt fula bågarna i silver bakom framstolarna. Bågarna har jag tagit bort, dels för att de var fula och att de inkräktade på ryggstödets inställningsmöjligheter bakåt. Jag är lång och satt inte bra.
MR2 - kopia.jpg
MR2 - kopia.jpg (689.4 KiB) Visad 326 gånger
Fula bågar men den silverfärgade luftintagen passar bättre tillsamans med bågarna. Bilen har inga störtbågar som standard.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]