Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har fått en skada på en stötfångare framme till vänster, strax under lampan. Det är en ny Volvo V70. :( Har inte märkt av att jag har kört in i något, och undrar hur ni tror att denna kan ha uppkommit. Bilen har varit parkerad nattetid på allmän parkering. Kan det vara så att någon kört in i min bil och orsakat denna skada? Ska lämna in en skadeanmälan och det kan ha betydelse för kostnaden...

Är mycket tacksam för svar!
stötfångare2.JPG
stötfångare2.JPG (100.68 KiB) Visad 540 gånger
stötfångare1.JPG
stötfångare1.JPG (95.47 KiB) Visad 524 gånger
Senast redigerad av 1 chabon, redigerad totalt 0 gånger.
Hyrbil? Då var det antagligen där innan, eller är du den första som kör den? Ser ut som en skada där någon kört in lite i väggen eller en pelare i ett p-garage tycker jag.
Är det en hyrbil blir det ju en annan sak, då skulle jag personligen leta efter ett papper där skador som fins på bilen är dokumenterade ( det brukar ligga i bilen ) fins inget sådant i bilen och har hyrfirman inget dokumenterat skulle jag bara tacka för mig och betala det hyrbilen kostar.

Om du nu inet med säkerhet vet att skadan inte fans då du hyrde bilen.

jag har haft hyrbilar som haft både bucklor och skrapade kofångare, men då har det varit dokumenterat,
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]