Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
Ska byta bil men kan inte välja modell. (stort i-landsproblem..)

Troligtvis Volvo då. :)
V60 T6 hade varit kul men jag kör nog för långt/år och den skulle nog dra 2L/mil.
XC70 Försvinner snart? gammal teknik? Tråkig? gubbig? annars gillar jag modellen lite.
XC60 Lite nyare modell men egentligen gillar jag inte "stadsjeepar"
XC90 Ny men ännu större och bulligare än XC60.

Krav AWD och automat.
av Lövet
Varför ska du byta bil? Den du har låter bäst lämpad eftersom det är tydligt att du egentligen inte vill ha någon av de andra.
Användarvisningsbild
av milktrucker
hur många här kör runt i modellår 2013?

hur många har råd med det?
nu ska du inte bli allt för åpen

men om du nu måste köpa en bil så vänta på nya xc90
Användarvisningsbild
av crumpets
V60 T6 kommer dra litern ungefär. Annars V40 CC T5 AWD? Riktigt fin! V60 är annars ruggigt fin med faceliften. D5 AWD polestar går nog rätt bra.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
V60 är lite för liten också tror jag och nuvarande drar 1l/mil så jag tvivlar på att jag kör T6 på under 1,5 i alla fall.

Kommer det något annat nytt förutom. Xc90 inom en inte allt för avlägsen framtid?
av Lövet
Ekonomiskt sett spelar det knappt roll om din nuvarande drar 1 eller 3 liter milen. Du kommer förlora rent ekonomiskt på att byta den mot en ny ändå. Försök inte ens med den retoriken :wink:
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Rent psykologiskt har jag svårt att lägga de pengarna vid bensinpumpen, lite smålänningsblod har jag.

Känns mycket bättre att göra dåliga bilaffärer. ;)

Nuvarande bil har gått lagom långt för mig och den börjar kännas lite för trång så någon form av byte behöver jag göra.
Men det är som sagt svårt.
Lutar åt enklare lagerbil XC70 nu och planera för ett byte när ny modeller kommer. nästa år?
Användarvisningsbild
av MartinS
XC70 fick ju facelift till MY14, så en ny lär vi inte se före MY17 om man skall se till hur det varit historiskt.

Hur mycket kör du och varför så hög förbrukning, mycket stadskörning? En 6-cyl T6 är ett fantastiskt val, kanske skulle du passa på medans de fortfarande finns? Jag tror de kommer försvinna från modellprogrammet under våren 2015.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
MartinS skrev:XC70 fick ju facelift till MY14, så en ny lär vi inte se före MY17 om man skall se till hur det varit historiskt.

Hur mycket kör du och varför så hög förbrukning, mycket stadskörning? En 6-cyl T6 är ett fantastiskt val, kanske skulle du passa på medans de fortfarande finns? Jag tror de kommer försvinna från modellprogrammet under våren 2015.
Jaha, jag trodde XC70 skulle dö ut helt.

Jag har mycket tung högerfot, så det är jag och inte bilen som är problemet.
Man får dock välja bil efter körstil för jag har inte tid att tanka flera gånger om dagen.

Har tittat på en XC60 idag och man kanske kan vänja sig.
Vad drar din T6:a?
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Du kanske skulle köpa en D2a då :mrgreen:
Skämt å sido, En V70 T6 AWD. Eller 3,2 AWD. finns inte så många att välja på begagnade, men otroligt fina. Går själv i den riktningen nu efter vintern. :-)-)

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]