- mån 04 aug 2014, 23:47
#885980
Den här metoden praktiserade jag på min T4:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Träffade på honom som köpte min förra T4 (MY11) och han kom att åka med mig i min T4 (MY12) och efter 3 km sa han: "vad pigg och tyst din motor är".
Kan ju vara uppgraderingar men det kan också bero på att jag tillämpade Motomans metod.
Innan jag slog till stämde jag av med två kolleger (båda civilingenjörer) som jobbar med motorutveckling, den ena gav mig full support (" biltillverkaren är rädd att man kör hårt när motorn är kall, och att man kör för snabbt, vi har haft flera motorer som rasat för att de körts för lugnt, men ingen för att den körts för hårt") f. 19 71, och en som var neutral eller smått skeptisk, f. 1978.
Vad säger ni andra? Testat?
Min T4 går piggare, bättre, tystare och snålare än någon annan T4 jag kört. Men jag vet ju inte, kanske rasar den tidigare, eller håller längre som Motoman säger...
Per
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Träffade på honom som köpte min förra T4 (MY11) och han kom att åka med mig i min T4 (MY12) och efter 3 km sa han: "vad pigg och tyst din motor är".
Kan ju vara uppgraderingar men det kan också bero på att jag tillämpade Motomans metod.
Innan jag slog till stämde jag av med två kolleger (båda civilingenjörer) som jobbar med motorutveckling, den ena gav mig full support (" biltillverkaren är rädd att man kör hårt när motorn är kall, och att man kör för snabbt, vi har haft flera motorer som rasat för att de körts för lugnt, men ingen för att den körts för hårt") f. 19 71, och en som var neutral eller smått skeptisk, f. 1978.
Vad säger ni andra? Testat?
Min T4 går piggare, bättre, tystare och snålare än någon annan T4 jag kört. Men jag vet ju inte, kanske rasar den tidigare, eller håller längre som Motoman säger...
Per
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24